کاهش شدید دمای هوا در راه گیلان


۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۲:۳۹ | کد خبر: ۱۵۸۴۸ چاپ

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز نخستین بارش های پاییزی در این استان، گفت: دمای هوا نیز ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

کاهش شدید دمای هوا در راه گیلان

کلانشهر: محمد دادرس با اشاره به اینکه آخرین الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: از عصر روز گذشته با شمالی شدن جریانات هوایی شاهد آغاز بارش نخستین باران پاییزی در استان گیلان بودیم.

 

وی با بیان اینکه این شرایط تا فردا (یکشنبه) ادامه دارد، افزود: برای امروز آسمان اکثر مناطق استان گیلان ابری و مه آلود همراه با بارندگی و وزش باد پیش بینی شده است.

 

مدیر کل هواشناسی گیلان ادامه داد: با توجه به این بارش‌ها بای امروز در برخی مناطق رگباری و شدید خواهد بود آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه دور از انتظار نیست.

 

وی با تأکید بر اینکه شهروندان باید در این ساعات از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها برای جلوگیری از بروز حوادث جدا خودداری کنند.

 

دادرس با اشاره به اینکه کشاورزان نیز باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارت به محصولات را اتخاذ کنند، گفت: در این مدت دمای هوا نیز ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

 

وی اضافه کرد: دریای خزر با ارتفاع موج ۶۰ سانتی متر تا یک متر و ۷۰ سانتی متر نیز برای روزهای امروز و یکشنبه برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

 

دادرس با بیان اینکه آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز برای امروز نیمه ابری تا ابری و مه آلود همراه با کاهش دما پیش بینی شده است، افزود: در برخی ساعات وزش باد، بارندگی به صورت شدید یا خیلی شدید بوده و همچنین رعد و برق دور از انتظار نیست.

 

وی ادامه داد: دمای شهر رشت نیز برای امروز بین ۱۹ تا ۲۲ درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.

نظر شما:

security code