مهرابیان از بستری بودن ۷۲ نفر بیمار بدحال کرونایی در بیمارستان‌های گیلان خبر داد و گفت: تعداد کل بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان هم‌اینک به حدود ۴۳۵ نفر رسیده است.

بیماران کرونایی در بیمارستان های گیلان به ۴۳۵ نفر رسیدند

کلانشهر: فردین مهرابیان در برنامه گفت‌وگوی خبری آخرین آمار شیوع ویروس کرونا در استان گیلان را برشمرد و اظهار داشت: با وجود تلاش‌های بی وقفه کادر درمان و واکسیناسیون مردم، بیماری کرونا همچنان در گیلان جولان می‌دهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تعداد کل بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان هم‌اینک به حدود ۴۳۵ نفر رسیده است عنوان کرد: تعداد بیماران کرونایی جدید استان گیلان هم ۸۶ نفر گزارش شده است.

مهرابیان با تاکید بر اینکه ۸۰ نفر از بیماران کرونایی در حال حاضر در بخش‌های ICU و مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند تصریح کرد: ۱۸ نفر از این بیماران جدیدا در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند.

وی تعداد کل بیماران بدحال بستری در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان را نیز ۷۲ نفر اعلام کرد و ابراز داشت: در گیلان مشاهده می‌کنیم که آمار بستری بیماران کرونایی کمی کاهش پیدا کرده است اما باید توجه داشته باشیم که ادامه روند نزولی بستری‌ها بستگی به مشارکت آحاد مردم دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان رعایت شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را لازم و ضروری خواند و اضافه کرد: باید حتما فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی مدنظر قرار گیرد و از ماسک و لوازم بهداشت فردی استفاده شود.

مهرابیان اجتناب از عادی انگاری بیماری و عدم شرکت در دورهمی‌ها را توسط مردم امری بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجتناب از حضور در تجمعات و مواردی نظیر این باید حتما در دستور کار قرار داشته باشد.

 

نظر شما:

security code