بهره مندی بیش از 18 هزار نفر از طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: از آغاز اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران هزار و 461 نفر از   مسافران و هموطنان از خدمات این طرح شامل ایمنی و سلامت، بهرفت، پیمان، سحاب و خیمه های نمازو سایر خدمات بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، مهدی ولی پور گفت: از آغاز اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران تا دهم فروردین، 18 هزار و 461 نفر از مسافران و هموطنان از خدمات این طرح شامل ایمنی و سلامت، بهرفت، پیمان، سحاب و خیمه های نماز و سایر خدمات بهره مند شدند.

وی افزود: در ایستگاه های ایمنی و سلامت خدمات درمانی مانند تست قند و فشار خون، پیوستن به کمپین بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی )، معرفی و ارائه آموزش های طرح پیمان (پیشگیری از اعتیاد)، فضای دوستدار کودک جهت تفریح و بازی کودکان، فضای معنوی خیمه های نماز جهت اجرای فریضه واجب نماز و معرفی و نصب نرم افزار گیلداد برای مسافران ارائه می شود.

ولی پور ادامه داد: از آغاز طرح تاکنون بیش از 31 هزار بسته آموزشی بین مسافرین توزیع شده و5 هزار  نفر به کمپین بهرفت:(بهبود رفتارهای ترافیکی) پیوسته و بیش از 3 هزار و 352نفر از آموزشهای طرح پیمان (آموزش پیشگیری از اعتیاد) بهره مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، گفت: 4 هزار و 580 نفر از خدمات تیم های سحاب " دوچرخه سوران امداد رسان " در ۹ شهرستان استان گیلان بهره مند شده و 808 نفر نیز از نرم افزار گیلداد (که قابلیت نصب بر روی تلفن های همراه را داشته و تمامی خدمات مورد نیاز توسط این نرم افزار به مسافرین ارایه می شود) استفاده کردند.

ولی پور با اشاره به ایجاد فضای معنوی خیمه نماز در کنار پست های ایمنی و سلامت مسافران گفت: از آغاز طرح نوروزی بیش از یک هزار و 459 مسافر ضمن مراجعه به پست های ایمنی و سلامت از فضای خیمه های نماز جهت انجام فریضه واجب نماز استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد آرامش خاطر خانواده ها در زمان استفاده از خدماتی مانند مشاوره، راهنمایی، دریافت اطلاعات امدادی فضایی برای استراحت و بازی و نقاشی کودکان همه ساله در کنار پست های جوانان ایجاد می شود.

ولی پور گفت: تاکنون بیش از سه هزار کودک از خدمات بازی، سرگرمی، نقاشی و استراحت این پست ها بهره مند شدند.

نظر شما:

security code