بارش باران در گیلان به ۲۵۵ میلیمتر رسید


۱۴۰۰/۰۷/۰۹ - ۱۶:۲۰ | کد خبر: ۱۵۹۳۷ چاپ

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان گفت: طی سه روز اخیر میزان بارندگی در برخی نقاط استان از مرز ۲۵۵ میلیمتر عبور کرد و تاکنون شهرستان رضوانشهر میزبان این میزان بارندگی بوده است.

بارش باران در گیلان به ۲۵۵ میلیمتر رسید

کلانشهر: شبنم هادی نژاد اظهار داشت: از مجموع بارندگی های سه روز گذشته که بیشترین میزان در رضوانشهر بود، فقط ۱۵۳ میلیمتر مربوط به ۲۴ ساعت اخیر است.

 

وی افزود: پس از رضوانشهر بیشترین بارندگی مربوط به تازه آباد رضوانشهر با ۲۲۵ میلیمتر و بخش ساحلی آستارا ۱۶۶.۶ میلیمتر و پره سر رضوانشهر ۱۵۸.۶ میلیمتر گزارش است.

 

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: میزان بارندگی در رشت نیز طی سه روز اخیر از ۲۴ میلیمتر فراتر رفته است.

 

هادی نژاد با بیان اینکه از روز چهارشنبه تاکنون بین سه تا هفت درجه سانتیگراد دمای استان کاهش داشته است، ادامه داد:بیشترین دما طی روز گذشته ۲۷.۱ درجه سانتیگراد در املش و سردترین دما نیز در منطقه اسب وونی محور اسالم به خلخال با دمای ۹.۴ درجه اتفاق افتاده است.

 

به گفته وی، سرعت باد نیز طی روز گذشته در برخی نقاط استان همچون رضوانشهر در غرب و منجیل از توابع رودبار در جنوب استان به ۶۰ تا ۷۵ کیلومتر در ساعت رسیده است.

 

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلاناظهار داشت: تا اواسط هفته آینده شاهد هوای ابری ، مه آلود، بعضی ساعات بارندگی و وزش باد، به ویژه نواحی غربی و مرکزی خواهیم بود که البته بارندگی ها تا شنبه از شدت بیشتری برخوردار هستند.

 

هواشناسی گیلان پیش بینی کرد که حداکثر دما در گیلان نیز طی امروز به ۲۴ درجه سانتیگراد در منجیل برسد و این در حالیست که صبح امروز جمعه کمترین دما در استان در ماسوله با ۱۱ درجه سانتیگراد اتفاق افتاد.

 

دمای رشت نیز طی امروز بین ۱۵ تا۱۹ درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود.