علوم پزشکی گیلان باز هم وعده داد؛

تزریق واکسن برکت و آسترازنکا در استان طی هفته آینده


۱۴۰۰/۰۷/۰۹ - ۱۸:۱۸ | کد خبر: ۱۵۹۳۹ چاپ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در ۲۰ روز گذشته، بیش از ۲۰ هزار دز واکسن برکت در گیلان توزیع شده است گفت: با پیگیری های به عمل آمده، طی هفته آتی نیز واکسن برکت در استان توزیع خواهد شد و در کنار دز دوم واکسن آسترازنکا که به میزان کافی در استان موجود است به مردم شریف استان ارائه می شود.

تزریق واکسن برکت و آسترازنکا در استان طی هفته آینده

کلانشهر: به دنبال انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر نبود واکسن های برکت و آسترازنکا در استان گیلان، دکتر آبتین حیدرزاده اظهار داشت: به اطلاع هم استانی های شریف گیلانی می رساند از بیستم شهریور ماه امسال تاکنون ۲۱ هزار و ۸۴۳ نفر، دز دوم واکسن برکت را در سطح استان دریافت کرده اند و هم‌اکنون دو هزار نفر در نوبت دریافت این واکسن هستند که با پیگیری های مکرر دانشگاه علوم‌پزشکی، طی هفته ی آینده نیز، مجددا سهمیه ی واکسن برکت از سوی وزارت بهداشت و درمان به استان اختصاص و ارسال می شود‌ تا در اختیار هم استانی های عزیز قرار گیرد.

وی درباره ی میران کافی دز دوم واکسن استرازنکا در استان هم به مردم گیلان اطمینان خاطر داد و افزود: واکسن آسترازنکا به حد نیاز برای دز دوم در گیلان موجود است و هیچ مشکلی در هیچ جای استان برای ملت شریف گیلان در دریافت دز دوم آسترازنکا وجود ندارد.

به گفته ی وی، تا‌ پایان هشتم ماه جاری، بیش از دو میلیون و ۳۵ هزار دز واکسن کووید ۱۹( شامل بیش از یک میلیون و ۴۷۸ هزار دز اول و بیش از ۵۵۷ هزار دز دوم )به مردم فهیم گیلان تزریق شده است.

دکتر حیدرزاده ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همراهی مردم در اجرای فرایند واکسیناسیون کووید ۱۹، هر چه سریعتر ایمنی لازم در برابر بیماری کووید ۱۹ در میهن و استان عزیزمان ایجاد شود تا همه با هم و در کنار هم ، بازگشت سلامتی به جامعه مان را شاهد باشیم.

نظر شما:

security code