روند کاهشی بازار سرمایه؛

سهام عدالت چند؟


۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۰:۴۵ | کد خبر: ۱۵۹۶۱ چاپ

با توجه به روند نزولی بازار سرمایه در هفته‌های گذشته ارزش واقعی سهام عدالت نیز نسبت به اوایل و همچنین اواسط تابستان کاهش یافته است.

سهام عدالت چند؟

کلانشهر: پس از آزاد سازی سهام عدالت مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزییات دارایی خود را مشاهده کنند.

 

البته این ارزش یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود. برای مثال ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در ۲۰ اسفندماه سال گذشته ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت داشت، در حالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیرماه سال جاری تا ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود.

 

سهامی که در روزهای نخستین آزاد سازی سهام عدالت یعنی اردیبهشت‌ماه و خردادماه سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت.

 

براین اساس، طبق آخرین قیمت‌ها ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد که حدود هفت میلیون آن به صورت بلوکی و در صورت وجود تقاضا در بازار قابل فروش است.

 

این در حالی است که ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی در ۲۸ مردادماه ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت و در واقع باز هم شاهد کاهش ارزش اولیه سهام عدالت هستیم.