حضور بیش از 4.5 میلیون نفر گردشگر در گیلان


۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۲:۱۴ | کد خبر: ۱۵۹۹ چاپ
حضور بیش از 4.5 میلیون نفر گردشگر در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: در روز 9 فروردین گیلان میزبان بیش از ۴.۵ میلیون نفر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، شهرود امیر انتخابی گفت: چهار میلیون و 627 هزار و 56 نفر گردشگر طی ۹ روز تعطیلات نوروز به گیلان سفر کرده است.

شهرود امیر انتخابی با بیان اینکه بازدید های نظارتی از تاسیسات گردشگری استان ادامه دارد، افزود: طی روزهای ۲۷ اسفند 97 الی 9 فروردین امسال تعداد ۱۰۳۰۷۲۰ خودرو و تعداد ۴۶۲۷۰۵۶ نفر مسافر ورودی ( زمینی و هوایی ) به استان وارد شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان همچنین اعلام کرد: تعداد۳۰۳۸۷۲۱ نفر شب اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت ثبت شده است که درصد اشغال تاسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش این اداره کل ۸۴.۱۳ درصد و همچنین تعداد گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز اقامتی استان تعداد ۶۲۱ نفر است که با رشد ۳۴.۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته همراه می باشد.

وی افزود : بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری استان توسط کارشناسان این اداره کل تعداد ۲۲۲۵ بازدید با افزایش ۱۱.۱۹ درصدی است.

امیر انتخابی در ادامه به آمار بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی استان اشاره کرد و گفت : در طول مدت فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز تعداد ۱۷۵۰۰۹ نفر از موزه ها و اماکن تاریخی تحت پوشش این اداره کل بازدید کرده اند.