واکسینه شدن ۵۱ درصد دانش آموزان گیلانی


۱۴۰۰/۰۷/۱۶ - ۱۲:۰۲ | کد خبر: ۱۶۰۱۶ چاپ

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از واکسینه شدن بیش از ۸۹ هزار دانش آموز بالای ۱۲ سال استان خبر داد.

واکسینه شدن ۵۱ درصد دانش آموزان گیلانی

کلانشهر: محمد رحمتی در نشست هماهنگی با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون دانش آموزان برای فراهم آمدن زمینه آموزش حضوری ، گفت : از ۲۶ شهریور، آغاز واکسیناسیون دانش آموزان تاکنون ، ۸۹ هزار و ۸۷۵ دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال معادل ۵۱ درصد جمعیت دانش آموزی گیلان، دُز اول واکسن سینوفارم را دریافت کرده اند.

 

وی با بیان این که ۹۲۴ دانش آموز این گروه سنی هم دُز دوم را دریافت کرده اند، افزود: برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا ، واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس و اولیای دانش آموزان هم ضروری است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر ضرورت تسریع در روند واکسیناسیون برخی شهر‌ها نظیر آستارا، رودبار و رشت، گفت: اختصاص سالن‌های بیشتر برای واکسیناسیون دانش آموزان و والدین آن‌ها و همچنین بهره گیری از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در تشویق خانواده‌ها و تسریع واکسیناسیون موثر است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این جلسه با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان، گفت: خوشبختانه واکسن‌های دانش آموزان تأمین شده و برای تسریع امر واکسیناسیون ، جذب نیروی انسانی و اختصاص پایگاه‌ها ضروری است.

 

آبتین حیدرزاده با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده، افزود : قرار است تا ۲۰ مهر همه دانش آموزان را در مرحله اول واکسینه کنیم. 

 

وی افزود: والدین دانش آموزانی که واکسن نزده اند هم می‌توانند به همراه فرزندانشان در مراکزی که آموزش و پرورش تعیین کرده، واکسن کرونا دریافت کنند.

نظر شما:

security code