رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: ۹۰ درصد گیلانیان بالای ۵۰ سال، واکسن کرونا را دریافت کردند.

۹۰ درصد گیلانیان بالای ۵۰ سال، واکسن کرونا را دریافت کردند

کلانشهر: دکتر ارسلان سالاری گفت: خوشبختانه به کمک کارکنان حوزه سلامت و همراهی خوب سازمان‌ها و نهاد‌ها از جمله بسیج، سپاه و هلال احمر، ۹۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال در گیلان در مقابل بیماری کرونا واکسینه شده اند. 

 

وی با تقدیر از همرایی همه گروه‌ها و نهاد‌های دست اندرکار در امر واکسیناسیون، افزود: ۷۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ ساله نوبت اول و حدود ۲۸ درصد این گروه نوبت دوم را دریافت کرده اند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پیشتاز بودن گیلان در امر واکسیناسیون، گفت: سرعت و شتاب واکسیناسیون در گیلان بسیار افزایش پیدا کرده که این یک شرایط بسیار مطلوب است.

 

دکتر ارسلان سالاری با اشاره به محدودیت عرضه واکسن برکت در سبد واکسیناسیون کرونا در کشور، افزود: واکسن‌های برکت موجود در گیلان فقط برای متقاضیان دریافت نوبت دوم تزریق می‌شود و پیگیریم، سهمیه بیشتری از این واکسن به گیلان وارد شود.

 

وی با بیان اینکه این استان در راه اندازی پایگاه‌های تجمیعی در ردیف دوم کشور قرار دارد، اضافه کرد: تعداد مراکز واکسیناسیون در گیلان بسیار زیاد است و ازدحام در این مراکز و تعلل در واکسیناسیون، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در پایان سخنان خود، بر ضرورت راه اندازی نوبت دهی آنلاین و همچنین ۲ شیفته شدن مراکز واکسیناسیون در گیلان تاکید کرد.