سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در کنار واکسیناسیون رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان مورد تاکید است، افزود: موج بعدی کرونا گیلان را نشانه گرفته و تنها راه پیشگیری از آن واکسیناسیون و پرهیز از عادی انگاری است.

آغاز تزریق واکسن پاستور به دانش آموزان گیلانی/ موج بعدی کرونا گیلان را نشانه گرفته است

کلانشهر: دکتر فردین مهرابیان از بستری شدن ۸۰ بیمار جدید کرونایی در سطح استان گیلان طی روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: تعداد کل بیماران بستری در استان گیلان ۳۶۹ نفر است و ۷۰ نفر بدحال هستند.

 

وی با بیان اینکه در کنار واکسیناسیون رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان مورد تاکید است، افزود: موج بعدی کرونا گیلان را نشانه گرفته و تنها راه پیشگیری از آن واکسیناسیون و پرهیز از عادی انگاری است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از فعالیت بیش از ۲۲۰ پایگاه واکسیناسیون در سطح شهرستان طی امروز خبر داد و عنوان کرد: افراد برای اطلاع از نوع و دوز واکسن خود به پرتال «vac.gums.ac.ir» یا سامانه ۴۴۰۱ مراجعه کنند.

 

مهرابیان، با اشاره به آغاز واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال با واکسن پاستوکووک در شهرستان ها، متذکر شد: دانش آموزان شهرستان رشت از فردا، ۲۵ مهر این واکسن را دریافت خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه واکسن های پاستوکووک و پاستوکووک پلاس علاوه بر واکسن سینوفارم به گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال تزریق می شود، خاطرنشان کرد: این واکسن ها در دو نوبت با فاصله ۲۸ روز به گروه سنی مذکور ارائه می شود و لذا تمامی کودکان و نوجوانان در گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال می توانند با مراجعه به مراکز و پایگاه های واکسیناسیون سراسر استان نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.