مدیر مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پوشش نوبت اول واکسن کرونا در افراد ۱۲ سال بالا به ۷۷ درصد رسید و پوشش کامل آن ۴۷ درصد است.وی تاکید کرد که فعلا برنامه برای تزریق واکسن کرونا به کودکان ایرانی کمتر از ۱۲ سال نداریم.

فعلا برنامه ای برای تزریق واکسن به کودکان کمتر از ۱۲ سال نداریم

کلانشهر: مدیر مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پوشش نوبت اول واکسن کرونا در افراد ۱۲ سال بالا به ۷۷ درصد رسید و پوشش کامل آن ۴۷ درصد است.

 

علی شریفی زارچی تعداد واکسن های توزیع شده در کشور تا ۵ آبان ماه را ۱۱۷ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۴۵۷ دز اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۸۳ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۱۷۸ دز به هموطنان تزریق شد.

 

وی به روند مناسب تزریق واکسن به کودکان ۱۲ تا ۱۸ سال اشاره و اظهار امیدواری کرد با توجه به برنامه های در دست اجرا، هرچه سریع تر تزریق واکسن در کودکان به ۱۰۰ درصد نزدیک شود.

 

مدیر مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد که فعلا برنامه برای تزریق واکسن کرونا به کودکان ایرانی کمتر از ۱۲ سال نداریم.

 

گیلان و هرمزگان بیشترین تزریق دز اول واکسن کرونا را دارند

 

شریفی زارچی با اشاره به اینکه استان های هرمزگان و گیلان بالاترین پوشش تزریق دز اول را دارند، گفت: استان هرمزگان توانست نوبت اول تزریق واکسن را به ۸۵ درصد از گروه هدف خود تزریق کند و ۵۱ درصد هم نوبت دوم را دریافت کردند.

 

وی توضیح داد: تاکنون ۸۵ درصد گیلانی های مورد هدف توانستند نوبت اول واکسن خود را دریافت کنند و استان های زنجان و اردبیل با ۸۴ درصد تزریق اول در رتبه بعدی قرار دارند.

 

مدیر مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: استان های آذربایجان شرقی، مازندران، مرکزی، خراسان شمالی، فارس و قزوین هم در رتبه های بعدی تزرق دز اول واکسن کروناقرار دارند.

 

وی اضافه کرد: استان های کهگیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری، همدان، یزد و خراسان رضوی هم در رتبه بعدی قرار دارند.

 

شریفی زارچی افزود: حدود ۷۸ درصد جمعیت هدف تهرانی هم واکسن نوبت اول را دریافت کردند و به حدود ۵۱ درصد هم واکسن نوبت دوم تزریق شد.

 

وی گفت: با توجه به اینکه واکسن کافی برای تزریق وجود دارد برخی از استان در انتهای رتبه بندی واکسیناسیون قرار دارند و حدود ۶۰ درصد جامعه هدف خود را یک دز واکسن زدند.

 

مدیر مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در گروه ۸۰ سال و بالاتر از آن که زودتر تزریق واکسن برای آنان آغاز شد؛ ۹۷ درصد این افراد نوبت اول واکسن و حدود ۸۸ درصد آنان ۲ نوبت را دریافت کردند.

 

وی اظهار داشت: درصد تزریق دز اول واکسن کرونا در گروه جمعیتی ۷۰ تا ۷۹ سال به ۸۶ درصد رسید و همچنین ۸۰ درصد آنان دو نوبت خود را دریافت کردند.

 

شریفی زارچی افزود: در گروه سنی ۶۰ تا ۶۹ سال ۸۶ درصد گروه واکسن نوبت اول و ۷۶ درصد هم نوبت دوم را دریافت کردند.

 

وی به هموطنان توصیه کرد که حتما واکسن کرونا را بزنند تا ضمن حفظ سلامتی خود، جان عزیزان شان و سایر شهروندان را به خطر نیاندازند.

نظر شما:

security code