مدیر کل گمرک آستارا خبر داد:

جابجایی بیش از 287 هزار تن کالا از پایانه ریلی آستارا


۱۳۹۸/۰۱/۱۵ - ۰۰:۰۰ | کد خبر: ۱۶۳۹ چاپ
جابجایی بیش از 287 هزار تن کالا از پایانه ریلی آستارا

مدیرکل گمرک بندر مرزی آستارا گفت: در سال 1397، بالغ بر 287 هزار و 237 تن کالا توسط  4602 واگن از پایانه ریلی آستارا به اقصی نقاط جهان جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، رسول امیدی اظهار کرد: از نخستین روز افتتاح رسمی بارانداز و پایانه بین المللی ریلی آستارا، گمرک برای تسهیل در امور صادرات، واردات و ترانزیت در این مکان مستقر شده است.

وی با اشاره به آمار مجموع جابجایی کالا در این پایانه در دوازده ماه گذشته، افزود: گمرک آستارا در حوزه های زمینی، دریایی، ریلی و منطقه ویژه اقتصادی بندر فعال می باشد که این مهم مبین اهمیت و پویایی اقتصادی این منطقه است.

امیدی در ادامه به تفکیک صادرات، واردات و ترانزیت کالا از این پایانه اشاره کرد و گفت: در این مدت 166 هزار و 682 تن کالا با 2700 واگن واردات، 105 هزار و 24 تن کالا با 1620 واگن صادرات و 15 هزار و 531 تن کالا با 282 واگن ترانزیت شده است.

وی اضافه کرد: کلینکر سیمان، چوب، MDF، غلات، سنگ، کاشی و سرامیک، میوه، لوازم خانگی تولید داخل و سایر موارد از مهمترین کالاهایی هستند که از طریق این پایانه جابجا شده است.

مدیرکل گمرک آستارا، مقصد صادرات کالا را از این پایانه کشورهای روسیه، گرجستان، آذربایجان، اکراین و قرقیزستان برشمرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر مبدأ واردات کالا به کشورهای روسیه و آذربایجان است که در آینده ای بسیار نزدیک، از شمال اروپا هم در این بارانداز جابجایی کالا خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، نخستین رام قطار باری آزمایشی برای انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا، در 19 بهمن 96 وارد بارانداز ریلی آستارا شد و عملیات جابجایی کالا از پایانه این بارانداز به شکل رسمی با برگزاری مراسم افتتاح از 7 فروردین 97 آغاز شد و همچنان تداوم دارد.