مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش پنج تا ۱۶ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: به سبب نفوذ و تقویت سامانه سرد و بارشی شاهد وزش باد شدید در برخی مناطق ساحلی خواهیم بود.

آسمان و زمین گیلان میزبان باد شدید، باران و برف/ هشدار نسبت به آبگرفتگی، خطر رانش و احتمال برخورد صاعقه

کلانشهر: محمد دادرس آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد جنوبی دانست و اظهار کرد: بندر آستارا با ۱۷ درجه سلسیوس و دیلمان با شش درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان هستند.

 

وی با بیان اینکه طی اواخر وقت امروز تا عصر چهارشنبه در استان شرایط برای وزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها وجود دارد، تصریح کرد: برای عصر چهارشنبه تا جمعه، بارندگی خواهیم داشت.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: از عصر چهارشنبه، سامانه سرد و بارشی به استان نفوذ می کند که از اواخر وقت چهارشنبه تا ظهر جمعه، در برخی مناطق استان بارندگی و وزش باد شدید یا خیلی شدید و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت.

 

دادرس، با بیان اینکه بارندگی نسبتا شدید تا شدید در تمام استان رخ خواهد داد، عنوان کرد: در برخی مناطق استان همچون شرق و مرکز استان از جلگه تا ارتفاعات و اطراف تالاب، بارش شدید یا خیلی شدید خواهد بود.

 

وی ادامه داد: آبگرفتگی، جاری شدن روان آب موقت در مسیل ها، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها، احتمال رانش و لغزش و احتمال برخورد صاعقه از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بودو همچنین وزش باد نیز در برخی مناطق به ویژه سواحل شدید تا خیلی شدید پیش بینی می شود.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش پنج تا ۱۶ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: به سبب نفوذ و تقویت سامانه سرد و بارشی شاهد وزش باد شدید در برخی مناطق ساحلی خواهیم بود و لذا دریا هم از اواخر وقت چهارشنبه تا جمعه کاملا مواج بوده و برای فعالیت های دریانوردی و صیادی نامناسب می‌باشد.

 

وی یادآور شد: با توجه به کاهش دما، طی پنجشنبه و جمعه شرایط برای بارش برف در ارتفاعات وجود دارد.

نظر شما:

security code