رئیس شورای شهر رشت خبر داد؛

زن دستفروش رشتی غرفه شهرداری را نپسندید


۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۱۷:۳۷ | کد خبر: ۱۶۵۵۶ چاپ
زن دستفروش رشتی غرفه شهرداری را نپسندید

اختصاصی کلانشهر: زن دستفروش رشتی غرفه‌ای را که شهرداری رشت به او اختصاص داده بود نپسندید و دوباره بساطش را در محل سابق کسبش در خیابان حاجی‌آباد پهن کرد.

محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای شهر امروز چهارشنبه در جلسه علنی شورا با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی از یک زن دستفروش در خیابان حاجی آباد که مورد تذکر ماموران واحد سد معبر قرار گرفته بود گفت: با توجه به تماس‌هایی که مردم با اعضای شهرمبنی بر کمک به این زن داشتند مقرر شد که یک غرفه از سوی شهرداری رشت به این بانو اختصاص یابد. 

او افزود: بعد از انجام این کار، بانوی دستفروش غرفه‌ای را که به او اختصاص دادیم، نپسندید و ترجیح داده دوباره به دستفروشی در همان مکان قبلی بپردازد.

رئیس شورای شهر رشت در ادامه به بازتاب انتشار فیلم رودرویی ماموران واحد سد معبر با این زن اشاره کرد و گفت؛ از مجری نامحترمی که با الفاظ نامناسب با نشان دادن این فیلم به مردم موجب شد تا مردم از شورا و شهرداری گله مند شوند رضایت نداریم.

کارگرنیا با ذکر این نکته که فعالان رسانه‌ای به عنوان بازوان توانمند شورای شهر باید در جهت توسعه و بهبود وضعیت شهر رشت گام بردارند گفت؛البته اغلب این عزیزان در جهت تحقق اهداف نظام یاری گر ما هستند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: این بانوی دستفروش، تولیدات دستی خود را در خیابان به فروش می رساند، که عده‌ای سودجو فروش بخش زیادی میوه را نیز به وی محول کرده بودند که باعث مشکلاتی در مسیر رفت و آمد شده بود و و در نهایت با تذکر ماموران سد معبر به او چنین فیلمی منتشر شد.

رییس شورای شهر رشت در پایان اضافه کرد: ماموران سد معبر شهرداری رشت زحمات زیادی در جهت برقراری نظم در خیابان‌های رشت می کشند و قدردان زحمات این عزیزان هستیم.

قابل ذکر است که طی یک دهه گذشته چند بار از سوی شهرداری رشت تلاش‌هایی برای ساماندهی دستفروشان در خیابان‌های اصلی شهر و انتقال آن‌ها به بازارچه‌های ویژه شده که بعد از مدت کمی آن‌ها بار دیگر به پیاده روهای شلوغ شهر برگشته‌اند.

دستفروشان می‌گویند حضور شهروندان در بازارچه‌های رشت پرتعداد نیست و درآمد آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. در سوی دیگر صاحبان صدها مغازه و فروشگاه در سطح شهر از مزاحمت دستفروشان برای کسب و کار خود می‌گویند. شهروندان زیادی هم طی سال‌های گذشته از ازدحام و تراکم زیاد دستفروشان در سطح پیاده روهای اصلی رشت گلایه‌های خود را مطرح کرده‌اند.