بحث عدم دعوت از مهدی طارمی به تیم ملی همچنان داغ است

سرمربی حق دارد یا طارمی و علی دایی؟


۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۱۸:۲۲ | کد خبر: ۱۶۵۵۹ چاپ
سرمربی حق دارد یا طارمی و علی دایی؟

اختصاصی کلانشهر: چند روزی است که رسانه‌های ایران و فوتبالدوستان در شبکه‌های اجتماعی درباره عدم دعوت «دراگان اسکوچیچ» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از مهدی طارمی برای حضور مقابل لبنان و سوریه به بحث و انتقاد مشغولند.

دیروز هم علی دایی اسطوره فوتبال ایران در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تسنیم که برای شماری از فوتبالدوستان عجیب بود از تصمیم اسکوچیچ به صراحت انتقاد کرد و گفت: او در اندازه‌ای نیست که از تاکتیک‌ناپذیر بودن بازیکنان ایرانی صحبت کند.

دایی با تاکید بر اینکه اسکوچیچ در دنیای فوتبال مربی بزرگی نیست که بخواهد از تاکتیک‌ناپذیری یا تاکتیک‌پذیری بازیکنان ایرانی صحبت کند یکسره حق را به مهدی طارمی داده است. اشاره دایی به مصاحیه اسکوچیچ با یک رسانه کروات مربوط است که در آن ضمن تمجید از قدرت بدنی و تکنیک بازیکنان ایران، اعلام کرده بود فوتبالیست‌های ایرانی از نظر تاکتیکی ضعف دارند و باید در این بخش پیشرفت کنند.

طارمی چند روز بعد از این اظهارنظر، بدون نام بردن از سرمربی تیم ملی به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که فوتبالیست‌های ایرانی درک تاکتیکی بالایی دارند و مشکل جای دیگری است.

پس از آنکه مشخص شد نام طارمی در لیست تیم ملی برای بازی روز پنج شنبه 20 آبانماه مقابل لبنان نیست رودرویی بین موافقان و مخالفان این تصمیم بین کارشناسان و هواداران فوتبال درگرفته است. تعدادی معتقدند حق با مربی تیم ملی است و او برای برقراری نظم و انضباط باید با بازیکن سالاری مقابله کند و تعدادی از آمادگی بالای طارمی در فوتبال اروپا و تاثیر او در رسیدن تیم ملی تا مرحله فعلی و نیاز ایران در ادامه راه به او می‌گویند. البته در این بین منتقدانی هم هستند که می‌گویند طارمی علی رغم شایستگی‌های فنی همواره درگیر حواشی مختلفی در دوران فوتبالش بوده و در جریان همین مشکل هم مربیان تیم ملی از جمله کریم باقری تلاش زیادی برای رفع سوء تفاهمات کردند اما طارمی جوابگوی آن‌ها نبوده است.

تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر با ده امتیاز در صدر جدول گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار دارد و کره جنوبی و لبنان با ۷ و ۵ امتیاز دوم و سوم هستند.

حالا نظر شما مخاطبان کلانشهر در این ارتباط چیست؟ شما حق را به سرمربی تیم ملی می‌دهید یا مهدی طارمی و علی دایی؟