پایان تراژدی یک جراحی زیبایی؛

اعضای بدن دختر ۱۹ ساله اهوازی به سه بیمار اهدا شد


۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۱۳:۵۹ | کد خبر: ۱۶۵۷۹ چاپ
اعضای بدن دختر ۱۹ ساله اهوازی به سه بیمار اهدا شد

کلانشهر: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت : اعضای بدن دختر ۱۹ ساله اهوازی که دچار مرگ مغزی شده بود به سه بیمار اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، عرفان مردانی امروز پنجشنبه اظهار داشت : اعضای بدن این دختر دارای رتبه ۷۰ کنکور که در پی انجام عمل زیبایی دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد. 

 

وی با بیان اینکه عمل پیوند عضو در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد ادامه داد : این جوان چند روز پیش با مراجعه به یک کلینیک زیبایی توسط افراد غیرمتخصص عمل زیبایی انجام داده که به علت دریافت دوز بالای دارو دچار ایست قلبی- تنفسی شد.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود : پس از چند روز بستری در بیمارستان با تایید مرگ مغزی وی و با رضایت خانواده دو کلیه و کبد وی به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

 

مردانی خاطر نشان کرد : امیدواریم با برخورد قاطع با هرگونه مداخله غیراصولی در امور پزشکی و آگاهی عمومی و هوشیاری خانواده ها دیگر شاهد بروز چنین اتفافاتی نباشیم.

 

به گزارش کلانشهر، مهرنوش 19 ساله که در مدرسه نخبگان اهواز تحصیل کرده بود سال گذشته با رتبه ۷۰ موفق شد به عنوان یکی از دانشجویان حقوق دانشکده شهید بهشتی تهران تحصیلش را آغاز کند.

او ۱۸ آبان ماه به‌منظور انجام عمل زیبایی که به گفته خانواده‌اش تزریقی کوچک و جزئی بوده به یکی از مطب های اهواز که با مجوز یک پزشک اما در غیاب او فعالیت می‌کرد،مراجعه کرد.او در غیاب متخصص و به دلیل تزریق دوز بالایی از داروی بیهوشی در شرایط نامطلوبی قرار گرفت.از آنجایی که مطب مورد اشاره امکانات لازم را برای احیا نداشت مهرنوش به کما رفت و پس از سه روز علائم حیاتی خود را از دست داد. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)