خبرهایی از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی استان؛

بارش برف در چهار جاده گیلان/ 130میلیمتر باران فقط در 24 ساعت


۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۱۶:۵۱ | کد خبر: ۱۶۵۸۳ چاپ
بارش برف در چهار جاده گیلان/ 130میلیمتر باران فقط در 24 ساعت

کلانشهر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه شاهد بارش خفیف برف در محورهای اسالم - خلخال، پونل - خلخال، سیاهکل - دیلمان و ماسال - گیلوان هستیم، گفت: بارش ها زیر ۱۰ سانت است.

 

فریرز مرادی با اشاره به آخرین وضعیت جوی و ترافیکی در راه های مواصلاتی استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد بارش خفیف برف در محورهای اسالم - خلخال، پونل - خلخال، سیاهکل - دیلمان و ماسال - گیلوان هستیم.

 

وی ارتفاع بر در محور اسالم - خلخال را هفت سانت و محور پونل - خلخال را پنج سانت دانست و افزود: در اکثر محورهای مواصلاتی استان بارش باران داریم.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه ترافیک در کلیه محورهای استان در جریان است، تصریح کرد: افراد برای تردد در جاده های کوهستانی و برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشید.

 

مرادی، با بیان اینکه در طرح راهداری زمستانی امسال ۳۹ راهدارخانه ثابت و ۱۸ راهدارخانه سیار جانمایی شده است، گفت: همچنین ۳۵۹ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در راهداری زمستانی امسال در تمامی راهدارخانه‌های ثابت و سیار مستقر خواهند شد.

 

شماره 141 آماده پاسخگویی وضعیت جوی و ترافیکی

وی از آماده‌باش ۵۴۲ نیروی انسانی در قالب ۶۰ اکیپ راهداری، ۵۷ اکیپ عملیاتی و سه اکیپ پشتیبانی در طرح راهداری زمستانی امسال خبر داد و یادآور شد: شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های استان گیلان به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات مردم درخصوص وضعیت جوی و ترافیکی کلیه محورهای مواصلاتی استان گیلان و محورهای ارتباطی استان های همجوار است.

 

بارش شدید باران

مدیرکل مدیریت بحران گیلان هم با اشاره به ثبت بارش ۱۳۰ میلیمتری طی شبانه روز گذشته گفت: بارندگی ها در ارتفاعات از شدت بیشتری برخوردار است.

امیر مرادی در حاشیه نشست مدیریت بحران استان گیلان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در گیلان، اظهار کرد: براساس پیش بینی ها بارندگی آغاز شده و از شدت برخوردار است.

 

وی با اشاره به ثبت بارش ۱۳۰ میلیمتری طی شبانه روز گذشته، بیان کرد: بارندگی ها در ارتفاعات از شدت بیشتری برخوردار است.

 

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، شهرستان های آستارا، تالش، رضوانشهر، شفت، فومن و املش را دارای بیشترین درگیری با بارندگی و طغیان رودخانه ها دانست و تصریح کرد: پل های آبنما در این شهرستان ها سرریز شده و لذا تردد برای مردم امکان پذیر نیست.

 

احتمال طغیان رودخانه ها

مرادی، از مسدود کردن شش پل آبنما تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به تداوم بارندگی ها تا ظهر فردا احتمال افزایش حجم آب و طغیان رودخانه ها وجود دارد لذا افراد برای حفظ جان از تردد در حاشیه رودخانه ها و پل های آبنما خودداری کنند.

 

وی از وقوع یک مورد آبگرفتگی در یکی از روستاها شهرستان صومعه سرا خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه کلیه محورهای استان باز است و تردد جریان دارد و تاکنون گزارشی مبنی بر رانش زمین و تخریب پل نداشتیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران، با بیان اینکه همه دستگاه ها آماده کمک به راهداران جهت بازگشایی همه محورها هستند، خاطرنشان کرد: هدف از مدیریت بحران کاهش خسارات به مردم است و لذا برنامه ریزی های لازم جهت خدمت رسانی به ویژه در ایام سرد سال انجام شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code