تمجید بی سابقه در تریبون نماز جمعه از دولت رئیسی و انتقاد از دولت روحانی؛

صدیقی: مردم اگر خدا را در نظر می گرفتند به مشکلات مبتلا نمی شدند/ پرداخت حقوق کارکنان از امداد الهی است/علم الهدی: گرانی که ۱۰۰ روزه حل نمی شود


۱۴۰۰/۰۸/۲۱ - ۲۲:۵۳ | کد خبر: ۱۶۶۱۵ چاپ
صدیقی: مردم اگر خدا را در نظر می گرفتند به مشکلات مبتلا نمی شدند/ پرداخت حقوق کارکنان از امداد الهی است/علم الهدی: گرانی که ۱۰۰ روزه حل نمی شود

کلانشهر: دو امام جمعه مشهور ایران در تهران و مشهد با تمجید از عملکرد 100 روزه دولت رئیسی به انتقاد از دولت روحانی پرداختند و گفتند مشکل گرانی طی 100 روز حل نمی شود.

به گزارش کلانشهر به نقل از خبرگزاری ها، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در بخشی از خطبه های نماز جمعه تهران گفت:اگر اهل کشورها، استان‌ها و شهرها دو بال تقوا و ایمان را داشتند و در وظایف شرعی و مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی خدا را در نظر می‌گرفتند، مبتلا به مشکلات معیشتی و کم آبی نمی‌شدند. 

صدیقی با اشاره به دولت ابراهیم رئیسی گفت؛‌ اولین امتیاز دولت سیزدهم و رئیس جمهور عزیز ما آیت‌الله رئیسی عشق به خدا، مکتب، امامان و ولی امر و ولی فقیه است و ما احساس می‌کنیم ایشان در صدد اجرای منویات نایب امام زمانشان بودند. دومین نکته نیز شعار عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد ایشان است و در این مدت دیدیم که ایشان ابزار لازم عدالت‌خواهی را فراهم کردند و سنگرنشینان دستگاه قضا را به قوه مجریه منتقل کردند تا مبارزه با فساد عملی شود و این حرکت موجب امید مردم است.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نکته سوم دولت سیزدهم جوان‌گرایی است، گفت: امروز دیدید وزیر فرهنگ و ارشاد هم خودشان جوان هستند و هم نیروهایشان جوان‌های مصمم کارآزموده هستند. چهارمین ویژگی این دولت نیز تلاش، کار متراکم و خستگی‌ناپذیری است. اگر امداد خدا نباشد کسی نمی‌تواند این گونه تلاش کند. گاهی از بعضی‌ها می‌شنویم که خانواده ایشان هم ایشان را نمی‌بینند و حتی پنج‌شنبه و جمعه‌ها نیز در سفر هستند. آنچه نمی‌گذارد ایشان خسته شود عشق به خدا و مردم است.

وی با بیان اینکه پنجمین ویژگی دولت سیزدهم تعامل با خِبرگان است، گفت: یکی از برنامه‌های سفرهای ایشان دیدار با نخبگان است و همیشه نخبگان را در دستور کار قرار دادند. ششمین ویژگی آیت‌الله رئیسی و دولت ایشان انسجام بین قوای سه گانه است و از اول انقلاب چنین وحدت، هم افزایی و جلسات هفتگی بین قوای سه‌گانه وجود نداشته و امروز سه قوه ید واحده هستند و اختلاف در مسیر و هدف ندارند و برای حل مشکلات به میدان آمدند و این گونه نیست که در حل بحران‌هایی که پیش می‌آید کنار بایستند و بگویند من اطلاع نداشتم.

 

پرداخت حقوق کارکنان، امداد الهی است

صدیقی با بیان اینکه هفتمین ویژگی دولت سیزدهم تأمین حقوق کارکنان دولت است، گفت: با وضعیتی که از پیش، پیش آمده پر کردن گودال‌ها کار ساده‌ای نیست و آیت‌الله رئیسی در این شرایط به موقع حقوق کارکنان را می‌دهد که این امداد الهی است. در ارتباط با دیپلماسی بین‌المللی و تقویت ظرفیت داخلی با ارتباط خارجی نیز دیدید که قبل از ایشان گفتند واکسن را به ما نمی‌دهند، ولی چه شد که تا ایشان آمدند سیل واکسن به ایران آمد. علت‌اش این بود که به ظرفیت داخلی تکیه شد و چون تولید واکسن داخلی را جدی گرفتند کاهش مرگ و میر کرونا را نیز دیدیم.

 

وقتی مردم می‌بینند رئیس جمهور آرام و قرار ندارد، آرامش پیدا می‌کنند 

وی ادامه داد:‌ در این صد روز دولت سیزدهم تازه نفس با حضور به موقع در بحران بنزین، اعتماد عمومی را بالا برد و مردم وقتی می‌بینند رئیس جمهور آرام و قرار ندارد، آرامش پیدا می‌کنند و اکنون نیز در حل مشکل تأمین واکسن هیچ مشکلی نداریم.

 

دست‌هایی در کار است که گرانی حل نشود

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه من درد مردم را احساس می‌کنم، گفت:‌ در موضوع عدم ثبات قیمت‌ها اگر دست‌هایی در کار است که مشکل گرانی حل نشود که قطعا در کار است، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و مردم ببینند منشأ کار کجاست و به هر قیمتی شده مسئله را حل کنند.

 

وی افزود: امروزه پول ملی ما ارزش‌اش را از دست داده است. شما هر چقدر هم که یارانه را بالا ببرید با افزایش قیمتی که اتفاق می‌افتد مشکل مردم حل نمی‌شود، بلکه آنچه مهم است این است که پول ملی باید ارزشمند شود. مردم نیاز دارند که مشکلات برایشان تبیین شود و به آن‌ها بگوییم در کجای حل مشکل هستیم.

 

صدیقی با بیان اینکه سومین مسئله عدالت‌ورزی و مهار فاصله طبقاتی است، گفت: فقر دردی است که باید آن را درمان کرد و اگر فقر وجود داشته باشد دین و ایمان از بین می‌رود. در این جهت هم امیدواریم تدبیرها به سامان برسد. مسئله دیگر نیز رفع تحریم است، اما مهمتر از رفع تحریم خنثی کردن اثر تحریم است که با تکیه به ظرفیت‌های داخلی حاصل می‌شود. این‌ها مختصر نکاتی بود که درباره صد روز اول این دولت به نظرم رسید.

 

علم الهدی:مشکل از مسئولان ارشد نظام نیست، عامل اصلی بدنه سنگین دولت است

امام جمعه مشهد هم امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: مشکلات ما در زندگی و معیشت مردم جز با فعالیت شبانه روزی و جهادی و چنگ و دندان کار کردن حل نمی‌شود.

 

آیت الله سید احمد علم‌الهدی خاطرنشان کرد: بزرگترین دستاورد این دولت یک تحول گفتمانی است؛ تاکنون رسم بود مردم دنبال حکومت بدوند و اینک حکومت دنبال مردم است و گفتمان عوض شد؛ در قوه مقننه و قضائیه نیز این گونه شده؛ تاکنون مردم می‌دویدند و دستشان نمی‌رسد، اما اینک برعکس شده است. حکومت در چادر سخت یخ کرده کوچ‌نشین پائیزی حضور یافته و نشسته و حرف زده و نیاز را از زبان خودش شنیده و این یک گفتمان است.

 

وی بیان کرد: هر مسئولی که بعد از این بیاید باید دنبال مردم بدود و حرف مردم را بشنود؛ در این مدت کوچ نشین عشایر چگونه دستش به یک مسئول برسد تا حقش ادا شود؟ اگر این مهم گفتمان شود که خوشبختانه شده این امر نیز تسهیل می‌شود. سردمداران حکومتی اینک دنبال مردم هستند تا نیاز مردم را از زبان خودشان بشنوند و مشکلات مردم را از نزدیک توجه کنند.

 

امام جمعه مشهد تاکید کرد: دولت تحول تنها تحول گفتمانی نیست و تحول عملیاتی و اجرایی نیز هست و باید زندگی مردم و جریان معیشت مردم متحول شود، اما متاسفانه این تحول عملیاتی در این ۱۰۰ روز انجام نشده و معیشت‌ها با تلخی اداره می‌شود و با این گرانی روزافزون مردم شب و روزشان با تلخکامی می‌گذرد و حلاوت و شیرینی تسهیلات مدیریت جدید را نچشیده‌اند. عامل، اما چیست؟

 

علم‌الهدی عنوان کرد: کار با ۱۰۰ روز و سه ماه درست نمی‌شود؛ خطی که زندگی مردم را با یک مضیقه زیستی روبرو کرده با ۱۰۰ روز درست نمی‌شود، اما می‌توان به طرف بهبود گام برداشت و مردم درصدی از تحول و شیرینی در زندگی را لمس کنند و کاهش فشار معیشتی محسوس شود، اما چرا در عرض این تحول گفتمانی صورت نگرفته است؟ عامل این مسئله، بدنه سنگین به زمین افتاده است که پا به پای مسئولان جهادی نرفته است و مردم و مسئولان میانی ما باید به این مسئله توجه کنند. مشکلات ما در زندگی و معیشت مردم جز با فعالیت شبانه روزی و جهادی و چنگ و دندان کار کردن حل نمی‌شود. بدنه کارگزاری اجرای نظام ما باید پا به پای مسئولان جهادی حرکت کند، زیرا مسئولان بالای کشور جهادی کار می‌کنند و برای یک سفر استانی یک هفته کار و جهاد می‌کنند. بدنه میانی و کارمند اداره و مدیرکل و مامور نیز باید حرکت کند و ننشیند.

 

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: انسان‌هایی که در مقام تحول از جا برنخیزند و حرکت نکنند و به زمین بچسبند، تنها و تنبل هستند و طبق فرموده قرآن دنیا را بر آخرتشان ترجیح می‌دهند. با این بدنه دولت جهادی نمی‌تواند کار کند. با نبود امکانات و بودجه با چنگ و دندان کشور را اداره می‌کنند، اما کارگزار میانی به زمین چسبیده و حرکت نمی‌کند.

 

اقتصاد بیمار برای درمان نیاز به جراحی دارد

علم‌الهدی افزود: تیم اقتصادی دولت تحت یک سرپرستی فعالانه در حال حرکت است؛ مشکلات مملکت احتیاج به اصلاحات اقتصادی دارد و مردم و اقتصاددانان این را می‌دانند و این اقتصاد بیمار برای درمان نیاز به جراحی دارد و باید جراحی شود. اصلاحات اقتصادی یک سلسله جراحی‌هایی نیاز دارد، اما یک بدن نحیف را جراحی نمی‌کنند و ابتدا بدن را قوی می‌کنند. اینکه دست به اصلاحات اقتصادی بزنید، اما مسئله دلالی و فساد و واسطه‌گری را از میان نبردید و قدرت‌یابی و پول‌یابی عناصر سودجود را ریشه‌کن نکرده‌اید این بدن کشش جراحی ندارد. اول التهاب اقتصادی را کاهش دهید و زیرساخت را درست کنید و دستگاه‌های قضایی با قدرت جلوی سودگیری و فساد بایستند و مفسد را براندازی کنند.

نظرات شما:

زینب گمگشته 21 آبان 1400 ساعت 11:08

اگر لطف کنید پزشک حاذق معرفی کنید برای سالمت جسم به آنها مراجعه و دستورالعمل را اجراکنند روانشان هم بهبود مییابد

نظر دهید - پسندیدم 0

نظر شما:

security code