مردم گیلان، پیشتاز واکسیناسیون کرونا در ایران

کلانشهر/ سرویس اجتماعی: مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اخیرا آماری منتشر کرده که براساس آن، میزان پوشش کامل واکسیناسیون بالای ۱۲ سال به تفکیک هر استان آمده است.

براین اساس، میانگین تزریق واکسن کووید ۱۹در ایران به ۶۱ درصد رسیده است. 

نکته خوشحال کننده برای ساکنان گیلان حضور این استان با نرخ ۷۰ درصدی واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲ سال در صدر جدول منتشر شده است.

پوشش واکسیناسیون در چند استان مانند سیستان و بلوچستان، قم، کردستان و خوزستان بین 20 تا 30 درصد کمتر از گیلان است. موضوعی که باعث شده وضعیت کرونا در تعدادی از شهرهای این استان‌ها براساس رنگ بندی کرونایی شهرها، قرمز باشد. در حالی که استان گیلان تنها یک شهر نارنجی دارد و مابقی شهرهایش زرد یا آبی هستند. 

این آمار از نگاهی دیگر هم واجد اهمیت است. اینکه از اسفند 98 که شاهد شیوع ویروس کرونا در ایران بودیم قم و گیلان از اولین استان‌های درگیر این ویروس بودند و طی یک و نیم سال گذشته هم این استانها همواره در صدر مبتلایان در پیک ها قرار داشتند. اما طی 6 ماهی که از شروع واکسیناسیون عمومی کرونا به شکل منسجم تر می گذرد، مردم گیلان با استقبال از واکسن موفق شده اند علاوه بر کاهش رقم ابتلا و مرگ و میر، ایمنی نسبی عمومی را هم در استان ایجاد کنند.

نظر شما:

security code