تزریق همزمان واکسن  کرونا و آنفلوآنزا عوارض دارد؟/ چه کسانی در اولویت تزریق دُز سوم واکسن کرونا هستند؟

کلانشهر: دبیر کمیته تخصصی اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری کرونا گفت: مطالعات نشان نداده که تزریق همزمان واکسن آنفولانزا و کرونا با یکدیگر مشکلی داشته باشد وعوارضی ایجاد کند.

 

مسعود یونسیان در پاسخ به این سوال که چه افرادی در اولویت تزریق دُز سوم واکسن کرونا قرار دارند، اظهار کرد: به اعتقاد صاحبنظران داخلی و خارجی، افراد بالای ۶۵ سال، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و پرسنل کادر درمان در اولویت اول واکسیناسیون برای دُز سوم قرار دارند.

 

دبیر کمیته تخصصی اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری ویروس کرونا در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر عوارض تزریق ۲ واکسن آنفولانزا و در سوم کرونا با یکدیگر افزود: مطالعات نشان نداده که تزریق همزمان واکسن آنفولانزا و کرونا با یکدیگر مشکلی داشته باشد و عوارضی ایجاد کند.

 

وی گفت: توصیه بر فاصله تزریق این ۲ واکسن وجود دارد تا عوارض این واکسن‌ها بیمار را اذیت نکند و به دلیل اینکه تداخلی در کار واکسن پیش بیاید نیست.

 

یونسیان درباره زمان لازمه تزریق این ۲ واکسن گفت: همزمانی تزریق این ۲ واکسن به جهت اینکه چون امکان دارد سردرد، بدن درد و... ایجاد کند، توصیه شده فاصله‌ای داشته باشد و بین تزریق این ۲ واکسن ۲ هفته فاصله باید وجود داشته باشد.

 

دبیر کمیته تخصصی اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری ویروس کرونا بیان کرد: توصیه می‌شود فاصله‌ای بین تزریق واکسن‌ها وجود داشته باشد تا عوارض آن تداخلی به وجود نیاورد و تأکید می‌شود عوارض به جهت تحمل عوارض موضعی است و از جهت تاثیرگذاری واکسن نیست.

نظر شما:

security code