هشدار مدیریت بحران برای بازگشت باران و برف به گیلان

وزش باد، بارش باران و برف ادامه دارد/ کاهش ۱۲ درجه ای دما در برخی مناطق


۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۱۳ | کد خبر: ۱۶۶۴۹ چاپ

اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان نسبت به بازگشت بارش باران و برف به استان ، احتمال تکرار وقوع سیلاب و لزوم آمادگی فرمانداران و دستگاههای اجرایی هشدار داد.

وزش باد، بارش باران و برف ادامه دارد/ کاهش ۱۲ درجه ای دما در برخی مناطق

کلانشهر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان از سه شنبه تا چهارشنبه هفته جاری با تاکید بر لزوم آمادگی فرمانداران و تمامی دستگاه‌های مرتبط در استان از شهروندان نیز خواست تا از ترددهای غیرضروری بویژه درمناطق کوهستانی در زمان فعالیت این سامانه بارشی بپرهیزند.

 

امیر مرادی افزود: همچون هشدارهای گذشته به منظور ایمنی مردم تاکید می شود از استقرار و اقامت مردم بومی و گردشگران در حاشیه رودخانه ها خودداری شود؛ ضمن اینکه فعالیت‌های کوهنوردی و کوهستانی طی این مدت باید متوقف شود.

 

براساس اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان، مردم استان از روز سه شنبه تا چهارشنبه هفته جاری شاهد بارش باران ، وزش باد نسبتاً شدید و خیلی شدید و رگبار و رعد و برق در اغلب نقاط خواهند بود. 

 

همچنین طبق پیش‌بینی‌ها دمای برخی مناطق استان تا حدود ۱۲ درجه سانتیگراد سرد خواهد شد و رشت مرکز استان نیز کاهش پنج درجه ای دما را تجربه می کند.  

 

برای ارتفاعات استان نیز طی این مدت بارش برف پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق سنگین خواهد بود و به همین دلیل از مردم خواسته می‌شود در زمان بارش برف از محورهای کوهستانی تردد نکنند.

 

آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه ها، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها،آسیب به سازه های موقت و شکستگی و سقوط درختان از دیگر مخاطرات بارندگی های پیش رو خواهد بود.

 

همچنین هواشناسی نسبت به رانش کوه، برخورد صاعقه، کاهش دید افقی، لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد جاده ای به ویژه نواحی کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر هشدار داد.

نظر شما:

security code