رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هنوز بیش از ۲۰۰ هزار نفر از گیلانیان واکسن نزده‌اند، گفت: همه مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی استان برای پوشش حداکثری واکسیناسیون فعال شوند.

هنوز بیش از ۲۰۰ هزار نفر از گیلانیان واکسن نزده اند

کلانشهر: ارسلان سالاری در نشست اجرای صحیح‌تر واکسیناسیون کرونا در گیلان در جمع مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان سراسر استان، اظهار کرد: ۱۳ شهرستان استان در وضعیت زرد، سه شهرستان در وضعیت آبی و شهرستان رودبار در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد.

 

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در جمعیت بالای ۱۲ سال استان گیلان، گفت: ۹۰ درصد جمعیت افراد بالای ۱۲ سال در استان، نوبت اول و ۷۲ درصد نیز هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جمعیت واکسن نزده استان نیز گفت: استان گیلان در واکسیناسیون هر دو روز ۱۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، اما حدود ۲۳۴ هزار نفر در گیلان هنوز به دلایلی واکسن نزده ‌اند.

 

سالاری، با تصریح بر اینکه مراکز تجمیعی در شهرستان ها باید کاهش و جمعیت متقاضی واکسن به سمت خانه های بهداشت گسیل شوند، عنوان کرد: واکسن مورد نیاز مراکز جامع سلامت شهری و روستایی باید به اندازه کافی فراهم و جهت جبران کمبود نیرو نیز از ظرفیت دانشجویان و داوطلبان در این بخش‌ها استفاده شود.

 

وی همچنین بر ضرورت ثبت اطلاعات دریافت کنندگان واکسن، یکپارچه سازی اطلاعات آنها در سامانه ها و همچنین کاهش مغایرت‌ های واکسن های تزریقی با ثبت نشده نیز تاکید کرد.

نظر شما:

security code