خانه های نسقی برای رشت مشکل ایجاد کرده است/اعضای شورا نقشی در معرفی مدیران شهرداری ندارند

اختصاصی کلانشهر- «بیشتر ساخت و سازها در رشت به صورت غیراصولی در حال انجام است.»

رئیس شورای شهر رشت عصر امروز چهارشنبه 26 آبانماه در صحن علنی شورای شهر رشت با بیان این مطلب گفت:خانه‌های نسقی زیادی در رشت ساخته و مشکلاتی برای شهر ایجاد شده است.

محمدحسین واثق کارگرنیا افزود: علیرغم همه زحمات شورا و شهردای شیوه نامه‌ای که برای ساخت و ساز در رشت تهیه شده بود،متاسفانه در تهران مورد تایید قرار نگرفت.

رئیس شورای شهر رشت ادامه داد: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم این مساله را به صورت قانونی حل کنند تا در کوتاهترین زمان با استفاده از پتانسیل‌های موجود مشکلات زمین و خانه‌های نسقی در رشت حل شود.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی با نمایندگان رشت در مجلس پیرامون موضوع گفت: امیدواریم نتایج خوبی از این جلسات به دست بیاوریم.

کارگرنیا تاکید کرد:ضروری است کار جهادی کنیم تا این مشکل کشوری که شهر رشت نیز با آن در گیر است برای همیشه حل شود.

رئیس شورای شهر رشت در ادامه به بحث‌هایی که درباره دخالت اعضای شورای شهر در انتصابات مدیران شهرداری وجود دارد اشاره کرد و گفت: اعضای شورا به وظایف خود آشنا هستند وهیچ گاه از وظایف خود تخطی نخواهند داشت.

رییس شورای شهر رشت در عین حال تاکید کرد: اعضای شورا حافظ منافع مردم و ناظر بر عملکرد دستگاه شهرداری هستند و اجازه نخواهند داد در برخی از پست‌ها افراد ضعیف به کار گرفته شوند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه شورا مشورت دادن است و اعضای شورا هیچگاه افرادی را برای دریافت سِمَت معرفی نمی‌کنند.

وی تصریح کرد:شهردار زمانی موفق خواهد شد که همگام با شورا حرکت کند و شفاف سازی شورا و شهرداری از اولویت‌های ما در رشت است.