سرمربی تیم ملی فوتبال با تمجید از ملی‌پوش ایرانی باشگاه پورتو پرتغال گفت: مهدی طارمی بهترین بازیکن تیم فوتبال پورتو است که در کنار دیگر بازیکنان تیم ملی ایران می‌تواند یک مجموعه متعادل را تشکیل دهد.

اسکوچیچ: تیم ملی بهترین بازیکن پورتو یعنی طارمی را در اختیار دارد

کلانشهر: تیم ملی فوتبال ایران با هدایت «دراگان اسکوچیچ» در ۱۳ دیدار اخیر خود توانسته ۱۲ پیروزی و یک تساوی کسب کند. تیم ایران اکنون با ۱۶ امتیاز در صدر جدول گروه A رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قرار دارد.

 

دراگان اسکوچیچ بعد از دو برد متوالی برابر تیم‌های فوتبال لبنان و سوریه در گفت‌وگو با سایت «HRT» کرواسی اظهار داشت: یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت من در تیم ملی فوتبال ایران، شناخت ذهنیت بازیکنان این تیم بود و این شناخت کار را برایم آسان‌تر می‌کرد.

 

وی که اکنون به یکی از مربیان موفق در مرحله انتخابی جام جهانی فوتبال در قاره کهن تبدیل شده با اشاره به شناخت هواداران فوتبال ایران از کرواسی عنوان کرد: ایرانی ها شناخت خوبی از فوتبال کرواسی دارند و شاید بگویم عاشق فوتبال این کشور هستند.آنان عاشق کروات‌ها و عاشق روش کار ما هستند. 

 

اسکوچیچ که با توجه به موفقیت‌های تیم ملی اکنون یکی از نامزدهای کسب عنوان بهترین مربی سال توسط فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال است، در این زمینه اضافه کرد: بردهای متوالی و صدرنشینی نتیجه کار گروهی ما است. در اینجا ما مربیان و دستیاران خودمان یعنی ملادن زگانیر و ماریو تات را نیز داریم و این موجب شده تا یک روند رو به جلو در تیم ایران شکل بگیرد. 

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تمجید از بازیکنان این تیم نیز اظهار داشت: در تیم ایران بازیکنان بزرگی مانند سردار آزمون حضور دارند؛ کسی که در روسیه در جمع برترین گلزن‌ها قرار می‌گیرد. همچنین در کنار آزمون، مهدی طارمی بهترین بازیکن تیم فوتبال پورتو پرتغال در خطه حمله بازی می کند. ما علیرضا جهانبخش را هم داریم که برای فاینورد هلند توپ می‌زند.

 

اسکوچیچ که به همراه تیم ملی فوتبال ایران یک پیروزی دیگر برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیاز دارد، در این‌خصوص گفت: تیم ملی فوتبال ایران یک مجموعه قدرتمند و متعادل است. در کنار ژاپن، استرالیا و کره جنوبی، فکر می‌کنم این تیم ملی ایران است که شایسته حضور در جهانی و شایسته نمایندگی آسیا در جام جهانی قطر است.