در زمانی که به هر دلیلی به انتشار گاز شهری و یا گاز پیک‌نیکی و سیلندرهای گاز شک کردید سریعا و به آرامی درب و پنجره ها را باز کنید، به کلیدهای برق دست نزنید و به هیچ عنوان از فندک و کبریت استفاده نکنید.

انفجار گاز پیک نیکی در مغازه به صورت راننده 206 در بلوار شمسی پور رشت آسیب زد!
کلانشهر-انفجار در مغازه جمع آوری سیلندر گاز مایع؛ دو مصدوم بر جای گذاشت.

 شهرام مومنی رییس سازمان آتش‌نشانی رشت با ذکر این نکته توضیح داد: این حادثه در ساعت ۱۷:۴۶ روز جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ به مرکز کنترل ۱۲۵ آتش‌نشانی رشت اطلاع داده شد.

 مومنی از اعزام ۳ آتش نشان بهمراه یک دستگاه خودروی اطفایی به محل حادثه واقع در بلوار شمسی پور، ابتدای کوی احمدیان خبر داد.

 وی با بیان اینکه بعلت انتشار گاز از ناحیه سیلندر گاز مایع در فضای مغازه و رسیدن گازهای متراکم به شعله گاز پیک نیکی روشن، موجبات انفجار را فراهم ساخت، افزود: پرتاب قطعات ناشی از انفجار بر روی خودروی ۲۰۶ عبوری، آسیب دیدگی راننده ۵۰ ساله از ناحیه صورت را رقم زد.

 رییس سازمان آتش‌نشانی رشت با بیان اینکه آتش نشانان سریعا نسبت به انجام تمهیدات ایمنی بواسطه آسیب دیوارها، سقف و شیشه سکوریت اقدام نمودند، ادامه داد: موج انفجار موجبات سوختگی سطحی مرد ۷۰ ساله ( مالک مغازه) از ناحیه دست، سر و صورت را فراهم داشت.

 او در پایان هشدار داد: در زمانی که به هر دلیلی به انتشار گاز شهری و یا گاز پیک‌نیکی و سیلندرهای گاز شک کردید سریعا و به آرامی درب و پنجره ها را باز کنید، به کلیدهای برق دست نزنید و به هیچ عنوان از فندک و کبریت استفاده نکنید.