۲۱ کتابفروشی در شهر رشت به علاقه مندان کتاب خدمات ارائه می‌دهند، افزود: ۱۱ کتابفروشی نیز در سایر شهرستان‌های استان گیلان در طرح پاییزه کتاب مشارکت می‌کنند.

۶ درصد مجموع فروش در طرح «پاییزه کتاب» مربوط به گیلان است
کلانشهر-معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به مشارکت ۳۲ کتابفروشی در طرح «پاییزه کتاب»، گفت: شش درصد فروش روز نخست مربوط به گیلان است.
حسین ابراهیمیان با اشاره به اجرای طرح پاییزه کتاب، اظهار کرد: ۳۲ کتابفروشی در استان گیلان در اجرای این طرح ثبت نام کرده و مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۱ کتابفروشی در شهر رشت به علاقه مندان کتاب خدمات ارائه می‌دهند، افزود: ۱۱ کتابفروشی نیز در سایر شهرستان‌های استان گیلان در طرح پاییزه کتاب مشارکت می‌کنند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به اینکه این طرح از روز گذشته (شنبه) در کتابفروشی های استان همزمان با سراسر کشور آغاز و تا سوم آذر ماه ادامه دارد، گفت: میزان یارانه خرید برای کتاب‌های تألیفی ۲۰ درصد و برای کتاب‌های ترجمه ۱۵ درصد است.

وی با بیان اینکه حداکثر یارانه اختصاصی هر کتابفروشی و میزان و درصد مشارکت کتابفروشی ها در تخصیص یارانه بر اساس اعتبار کلی طرح، تعیین شده است، اضافه کرد: سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر ۳۰۰ هزار تومان است.

ابراهیمیان با اشاره به اینکه سقف یارانه خرید برای خریدار نیز ۶۰ هزار تومان است، گفت: در نخستین روز از آغاز این طرح کتابفروشی های گیلان بیش از دو میلیارد و ۸۰۲ میلیون ریال کتاب فروخته‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت چهار هزار و ۴۰۷ جلد کتاب نیز به بفروش رسیده است، افزود: سه درصد کتابفروشی های شرکت کننده در این طرح گیلانی هستند و در روز نخست این طرح شش درصد مجموع فروش کتاب نیز توسط این کتابفروشی ها انجام شده است.

نظر شما:

security code