رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

نسخه نویسی الکترونیک برای پزشکان در گیلان الزامی می شود


۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۴:۳۶ | کد خبر: ۱۶۸۴ چاپ
نسخه نویسی الکترونیک برای پزشکان در گیلان الزامی می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از الزامی شدن نسخه نویسی الکترونیک برای همه پزشکان، پس از آموزش و ایجاد زیر ساخت های لازم در گیلان خبر داد.  

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، شاهرخ یوسف زاده چابک در جلسه ستادی نظام ارجاع الکترونیک با بیان اینکه امروز تشکیل پرونده الکترونیک سلامت افراد جامعه، از ضروری ترین نیازهای حوزه سلامت کشور است، گفت: آموزش پرسنل، آماده سازی بستر مناسب برای تحقق صد درصدی نظام ارجاع الکترونیک در گیلان از اولویت های مهم این دانشگاه است که باید همه صاحبان فرایند در این خصوص تلاش کنند.

وی ادامه داد: تعیین دقیق فرایند انجام کار در سامانه نظام ارجاع الکترونیک استان از نیازمندی های سازمان های بیمه گر برای تحقق کامل این مهم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه شهرستان هایی که در استقرار نظام ارجاع الکترونیک در گیلان، پیشتاز بودند، در نسخه نویسی الکترونیک نیز در اولویت قرار دارند، تصریح کرد: نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک نیز پس از آموزش، برای تمام پزشکان استان الزامی می شود.

یوسف زاده با بیان اینکه مشارکت پزشکان برای اجرای نظام ارجاع الکترونیک یک امر ضروری است، خاطرنشان کرد: در این زمینه پرداخت آنلاین حایز اهمیت است و سازمان های بیمه گر باید به این موضوع توجه لازم داشته باشند.

وی ادامه داد: پزشکان (دولتی و خصوصی) یکی از گروه های هدف اصلی برای ارایه خدمات الکترونیک سلامت در راستای اجرای کامل نظام ارجاع الکترونیک در گیلان هستند که پس از آماده شدن بستر مناسب برای نسخه نویسی الکترونیک، این مهم برای همه پزشکان الزامی می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که در حال حاضر نسخه نویسی، نسخه پیچی و رسیدگی الکترونیک اسناد پزشکی بیماران، یک الزام قانونی از سوی دولت است، اظهار کرد: گیلان در لیست 5 استان پایلوت کشور برای استقرار این مهم قرار دارد که باید این الزام قانونی را زودتر از سایر استان ها اجرایی کند.

به گزارش ایسنا؛ دانشگاه علوم پزشکی گیلان از دانشگاه های پیشرو در استقرار نظام ارجاع الکترونیک در کشور است که با تکیه بر داشته های خود توانسته است در سال 97 زیر ساخت های لازم نظام ارجاع الکترونیک را در اکثر شهرستان های گیلان استقرار دهد.

نظر شما:

security code