فردا،دوم آذر و در آخرین روز هفته کتابخوانی؛

پارک شهر رشت، میزبان جشن اهدای کتاب مردم به کتابخانه ها است


۱۴۰۰/۰۹/۰۱ - ۰۹:۱۷ | کد خبر: ۱۶۸۴۷ چاپ

برای آخرین روز هفته کتاب و کتابخوانی در محل پارک محتشم رشت برای علاقمندان به کتاب و خانواده هایشان برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده است

پارک شهر رشت، میزبان جشن اهدای کتاب مردم به کتابخانه ها است
کلانشهر-به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار و با همکاری مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت، جشن اهدای کتاب از سوی مردم به کتابخانه های عمومی با شعار اهدای کتاب، اهدای دانایی از صبح روز سه شنبه(2 آذر) در پارک شهر رشت (باغ محتشم) برگزار می شود.

پریسا کرمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به این برنامه گفت: ویژه برنامه و جشن اهدای کتاب های خوانده شده مردم به کتابخانه های عمومی که با شعار "اهدای کتاب، اهدای دانایی" به مناسبت هفته کتاب و از روز 22 آبان ماه الی 2 آذر در کتابخانه های عمومی سراسر استان گیلان در حال برگزاری است، روز سه شنبه (2 آذر) با برگزاری جشن ویژه ای با حضور دوستداران کتاب و نیک اندیشان، آخرین روز اجرای این طرح سراسری را به پایان می رساند.


کرمی افزود:در این طرح ویژه که با هدف ترویج فرهنگ هدیه کتاب و کتابخوانی و به میزبانی پارک شهر رشت برگزار می شود، دوستداران کتاب و کتابخوانی با اهدای کتاب های سالم خوانده شده و بلا استفاده خود در محل اجرای طرح، دیگران را در مطالعه این کتابها سهیم می کنند.


 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان توضیح داد: علاقمندان شرکت و اهدای کتاب در این مراسم می توانند در روز تعیین شده همراه با خانواده و کودکان خود در جایگاه در نظر گرفته شده در شهر رشت حاضر شده و کتابهای خود را به کتابخانه ها اهدا کنند.


گفتنی است جشن اهدای کتاب مردم به کتابخانه ها با شعار "اهدای کتاب، اهدای دانایی" از اولین ساعات صبح روز سه شنبه (2 آذر) با اجرای برنامه های شاد و مفرح در ورودی اصلی پارک شهر رشت (باغ محتشم) واقع در ابتدای خیابان حافظ، جنب اداره آب و فاضلاب برگزار می شود.
اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان پیش از این نیز با اجرای طرح های مختلفی چون، (هدیه کتاب، ارمغان اندیشه ای نو)، (طرح نذر کتاب)، اهدای کتاب، اهدای آگاهی) و ... نسبت به جمع آوری کتاب های خوانده شده عموم مردم اقدام کرده است.