۳۲ کتاب فروشی گیلان شامل ۲۱ کتاب فروشی از مرکز استان و ۱۱ کتاب فروشی از دیگر شهرستان های استان حضور دارند

گیلان در بین پرفروش ترین های پائیزه کتاب کشور قرار دارد/کدام کتاب ها مشمول طرح تخفیف هستند
کلانشهر-معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: از آغاز اجرای طرح پائیزه کتاب تاکنون گیلان رتبه ششم پرفروش ترین استان کشور بر اساس تعداد کتابها را به خود اختصاص داده است.

حسین ابراهیمیان افزود:همچنین گیلان با فروش پنج میلیارد و ۴۱۲ میلیون و ۷۹۵هزار ریال کتاب حائز رتبه هشتم پرفروش ترین استان کشور به لحاظ مبلغ کتابها در طرح یادشده تا به امروز شده است.
وی اظهار داشت: در این دوره از اجرای طرح حمایتی فصلانه های کتاب که از ۲۹ آبان ماه آغاز شده است ، ۳۲ کتاب فروشی گیلان شامل ۲۱ کتاب فروشی از مرکز استان و ۱۱ کتاب فروشی از دیگر شهرستان های استان حضور دارند.
وی گفت: انتشارات جنگل، فرازمند، طاعتی، وارسته، بوستان ملت، شهر کتاب‌های رشت - لاهیجان و لنگرود، پاتوق کتاب، روزگار، روشنا، روشنان، قصر دانش نوین، ماه نو، مرکز فرهنگی بهشت، مژده، معلم، میرزایی، نشر چشمه، اردیبهشت و رستگار از جمله کتاب فروشی های یاد شده در این طرح هستند.
معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: کتاب های عمومی،دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح تخفیف پائیزه کتاب هستند؛ اما کتاب های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک و دارای شابک غلط مشمول طرح یاد شده نمی شوند.
ابراهیمیان افزود: شرایط طرح پائیزه ۱۴۰۰ به این شکل است که کتب تالیفی شامل ۲۰ درصد و کتب ترجمه‌ ۱۵ درصد تخفیف می‌شود.
وی، سقف خرید هر مشتری را ۳۰۰ هزار تومان‌ عنوان و تصریح کرد: سقف یارانه خرید برای هر خریدار ۶۰ هزار تومان است.


معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد: ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را شامل نمی شود.
ابراهیمیان یادآور شد: گیلانیان در طرح حمایتی فصل تابستان، ۱۰ میلیارد و ۸۱۳ میلیون و ۶۷۴ هزار ریال کتاب خریدند.


معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: گیلانیان با خرید ۲۳ هزار و ۷۱۳ کتاب در طرح یادشده، رتبه ششم را به لحاظ پرفروش ترین استانهای کشور بر اساس تعداد کتاب خریداری شده کسب کردند.
۱۳۷ کتاب فروشی در گیلان فعال است . بیست‌و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم»  از بیست‌ و چهارم آبان‌ ماه همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده و تا یکم آذرماه ١٤٠٠ ادامه دارد ؛ طرح پائیزه کتاب نیز به مدت پنج روز تا سوم آذرماه ادامه می یابد.

نظر شما:

security code