مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان؛

گیلان قطب گل و گیاه در کشور است / چابکسر پایتخت گل و گیاه ایران


۱۴۰۰/۰۹/۰۷ - ۱۷:۱۶ | کد خبر: ۱۷۰۱۱ چاپ

سالانه ۱۰ تا ۱۲ میلیون اصله درخت، درختچه، گل و گیاه زینتی و گیاهان برگی و گلدار از گیلان صادر می شود.

گیلان قطب گل و گیاه در کشور است / چابکسر پایتخت گل و گیاه ایران
کلانشهر- مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به صادرات بیش از ۱۲ میلیون اصله درخت و درختچه و گیاهان زینتی از این استان گفت: گیلان از استان های قطب تولیدکننده گل و گیاه در کشور است.

منوچهر پارسافر در جمع خبرنگاران گفت: گیلان دارای بهترین شرایط و فضا برای پرورش گل و گیاه است و به خصوص شرق گیلان ظرفیت بالایی برای پرورش گل و گیاه در فضای باز دارد.

وی افزود: افراد جدیدی نیز برای پرورش گل و گیاهان در استان متقاضی هستند که مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

پارسافر ادامه داد: سالانه ۱۰ تا ۱۲ میلیون اصله درخت، درختچه، گل و گیاه زینتی و گیاهان برگی و گلدار از گیلان صادر می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان با داشتن مرز خشکی، دریایی و هوایی ظرفیت‌های خوبی برای صادرات بیشتر دارد گفت : هر ساله درختچه زینتی و انواع گیاهان آپارتمانی از مرزهای گیلان به کشورهای آسیای میانه، همسایگان شمالی، کشورهای حوزه خلیج فارس و غرب اروپا صادر می شود.

 پارسافر با اشاره به اینکه بخش چابکسر پایتخت گل و گیاه در کشور است افزود : در مجموع سالانه ۳۳ میلیون اصله درخت و درختچه گل و گیاهان آپارتمانی در استان تولید می شود و گیلان از استان های قطب تولید کننده گل و گیاه در کشور است.

وی همچنین با اشاره به اینکه گیلان ۸۳۸ هکتار باغ گل در فضای باز دارد که ۹۰ درصد آن در بخش چابکسر است گفت: بخش چابکسر به تنهایی سالانه با تولید گل و گیاه بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال درآمدزایی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۱۰۰ بهره بردار در گیلان به پرورش و صادرات گل در گیلان اشتغال دارند.

مدیر امورباغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه نبود پایانه گل و گیاهان صادراتی از بزرگترین مشکلات تولید کنندگان این محصول در استان است گفت: علیرغم اینکه گیلان دارای ظرفیت مناسبی در پرورش گل و گیاه است، ولی میزان صادرات گل در گیلان کم است و این باید از طریق ظرفیت مناطق آزاد تجاری صنعتی انزلی، کاسپین و آستارا انجام شود.

وی تصریح کرد: تقویت شبکه حمل و نقل سریع و مکانیزه در رفع مشکلات صادرکنندگان گل و گیاه موثر است.

نظر شما:

security code