اعتراض آقای بازیگر به اوضاع شهر3ماه بعد از حضور در شورا؛

تاج:از وضعیت رشت عصبانی ام/ پول شهرداری برکت ندارد


۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۱۸:۰۰ | کد خبر: ۱۷۰۳۳ چاپ

خیلی راحت از پرداخت 2 میلیارد تومان به بعضی جاها صحبت می‌شود؛دو میلیاردی که شمردنش سه ساعت طول می‌کشد. در حالی که مثلا می‌توان با این پول برای کوچه‌ها مخزن زباله تعبیه کرد

تاج:از وضعیت رشت عصبانی ام/ پول شهرداری برکت ندارد

اختصاصی کلانشهر-علیرضا تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت در جلسه شورا با انتقاد از وضعیت حاکم بر شهرداری رشت گفت: مشخص نیست متخصصین در کجای تصمیمات شهر قرار دارند.

بازیگر نام آشنای سریال‌های طنز شبکه باران حدود سه ماه بعد از شروع فعالیت به عنوان عضو شورا در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه پارلمان رشت از نابسامانی اوضاع حاکم بر شهر انتقاد کرد و گفت از وضعیت موجود عصبانی و ناراحتم.

 این عضو شورای شهر رشت با انتقاد از درخواست‌های مختلف از شهرداری گفت:سازمان‌هایی هستند که طرح‌هایی را ارائه می‌کنند و پول اجرای آن را از شهرداری طلب می‌کنند.

تاج شهرستانی ادامه داد: اگر قرار است شهرداری پول این طرح‌ها را بپردازد خودش طرح را اجرا می‌کند و لازم نیست به نام سازمان و دستگاه دیگری تمام شود یعنی اگر دستگاهی پول ندارد طرح هم اجرا نکند.

او اضافه کرد:خیلی راحت از پرداخت 2 میلیارد تومان به بعضی جاها صحبت می‌شود؛دو میلیاردی که شمردنش سه ساعت طول می‌کشد. در حالی که مثلا  می‌توان با این پول برای کوچه‌ها مخزن زباله تعبیه کرد.

شهرداری فقط از مردم پول می‌گیرد

تاج شهرستانی با ذکر این نکته که شهرداری رشت از مردم فقط پول می‌گیرد و از خدمات خبری نیست گفت:مردم هم با اشک و آه این پول‌ها را می‌پردازند که بخش زیادی از این پول‌ها صرف پرداخت حقوق پرسنل شهرداری می‌شود و پولی برای آبادانی رشت نمی‌ماند و به همین دلیل است که وضعیت رشت هر روز بدتر می‌شود.

 او درباره بعضی از جریمه‌های کمیسیون ماده 100 و احکام تخریب ساختمان‌ها در رشت هم گفت:مثلا شهروندی با مراجعه به ما می‌گوید که 20 سال قبل خانه‌ای ویلایی ساختم و حالا می‌خواهم بخشی از آن را تعمیر کنم. اما شهرداری دستور تخریب ساختمان من را داده است.

این عضو شورا سپس گفت:درباره حلال و حرام این قبیل پول‌های دریافتی از سوی شهرداری هم بحث وجود دارد و به نظر می‌رسد که پول شهرداری رشت برکت ندارد چون اگر برکت داشت ما باید با شهری آباد روبه رو می‌شدیم.

برای رشت چه کرده‌ایم؟

تاج شهرستانی در ادامه انتقاداتش با ذکر این نکته که در حاضر شهرداری فقط می‌تواند حقوق پرسنلش را پرداخت کند گفت:یعنی اگر 5 سال دیگر کسی از عوامل شهرداری و ما سوال کند که برای شهر چه کرده‌اید چیزی در چنته نداریم.چون فقط با پرداخت حقوق،خانواده پرسنل شهرداری زندگی‌شان را گذرانده‌اند که البته همان خانواده‌ها هم از وضعیت موجود ناراحتند.

او توضیح داد:افرادی هستند که وقتی به رشت سفر می‌کنند،می‌پرسند رشت فقط همین است؟

تاج شهرستانی تاکید کرد: باید کاری برای رشت انجام بدهیم و به نظرم هر کس در جایگاه خودش می‌تواند برای رشت کاری انجام دهد تا در شهر تغییرات مثبتی ایجاد کنیم.