پایان هفته استان اینگونه پیش بینی شده؛

برف و باران بعد از دمای 30 درجه ای در گیلان


۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۱۵:۳۹ | کد خبر: ۱۷۰۶۱ چاپ
برف و باران بعد از دمای 30 درجه ای در گیلان

کلانشهر-پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد که استان گیلان برای روزهای پایانی هفته میزبان بارش باران در مناطق جلگه‌ای و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

طبق پیش بینی هواشناسی گیلان  وزش باد گرم طی امروز سه شنبه تا فردا چهارشنبه دمای برخی نقاط استان را تا حدود ۳۰ درجه سانتیگراد گرم خواهد کرد.

هواشناسی گیلان پیش بینی کرد که این استان به تدریج از عصر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی با افزایش ابر و کاهش دما مواجه خواهد بود که در برخی نقاط مردم استان شاهد ریزش ۱۵ درجه سانتیگرادی دما هستند.

طبق پیش بینی‌ها بارندگی در بعضی نقاط موقتی شدید و وزش باد بعضی نقاط شدید و یا خیلی شدید همراه با رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود که تا اوایل صبح جمعه در این خطه از شمال کشور تداوم دارد.

هواشناسی گیلان همچنین بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه‌ها،جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها، رانش و لغزش، احتمال برخورد صاعقه، کاهش دید افقی، لغزندگی جاده ها و اختلال در تردد جاده ای به ویژه نواحی کوهستانی و گردنه های برف‌گیر را از مخاطرات احتمالی در زمان فعالیت این سامانه بارشی اعلام کرد.

براساس جدول پیش بینی هواشناسی گیلان سیاهکل با ۳۰ درجه سانتیگراد امروز گرم‌ترین و رشت و آستانه اشرفیه با هشت درجه سانتیگراد سردترین مناطق استان بودند.