بعد از یک دوره برگزاری آنلاین؛

جشنواره استانی تئاتر گیلان با حضور تماشاگر و رایگان است


۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۱۷:۰۸ | کد خبر: ۱۷۰۶۴ چاپ

 سی و سومین جشنواره استانی تئاتر گیلان از روز جمعه دوازدهم آذرماه طی دو روز اجرا می شود

جشنواره استانی تئاتر گیلان با حضور تماشاگر و رایگان است
کلانشهر- معاون هنری و امور سینمایی گیلان اعلام کرد: تمهیدات حضور تماشاگر در سی و سومین جشنواره استانی تئاتر گیلان فراهم شده است.

سید امیر مصباح اظهار داشت: حضور تماشاگر همیشه از عناصر هنر تئاتر بوده که متاسفانه بدلیل بروز کرونا در دوره پیشین ناچار به برگزاری آنلاین آن بودیم ؛اما خوشبختانه، امسال بدلیل انجام واکسیناسیون و همچنین بهبود وضعیت کرونا در استان،حضور مخاطبان تئاتر بصورت رایگان فراهم شده است .

وی خاطرنشان کرد: از بین ۱۴ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ، ۶ اثر به داوری امیر ثابت، مهرداد بخشی، حدیث نیکرو، محمد پورجعفری و مجید کاظم زاده مژدهی به مرحله نهایی سی و سومین جشنواره استانی تئاتر گیلان راه یافتند و امروز پیام دهکردی، فرامرز طالبی و مهرداد هنرمند به عنوان داوران مرحله نهایی این جشنواره  معرفی شدند.

 معاون هنری و امور سینمایی گیلان افزود: این آثار شامل "روایت آنکه صبور بود" به کارگردانی نیما جهان بین ، "رازها و دروغ های رام نشده" به کارگردانی وحید درویشی، "واحد ۲۲چه خبره" به کارگردانی رضا جوشعار، "خلیج خوکها" رضا جوینده ،"سیا ریحون" رضا عباسی و "چهاردیواری" عبدالله بهادری است  که از روز جمعه دوازدهم آذرماه در سه نوبت ۱۱ صبح ،۱۵ و ۱۸ ، طی دو روز اجرا می شود.

مصباح اظهار داشت: رشد و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی‌سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعدادهای جوان و استفاده از بسترهای فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی از اهداف جشنواره مذکور است.


وی یادآور شد:موضوع این جشنواره برای خلق آثار آزاد اعلام شده بود و کرونا و کاهش آسیب‌های اجتماعی، شور و نشاط اجتماعی و تحکیم خانواده، موضوعات مرتبط با شعار سال، موضوعاتی نظیر فرهنگ و هنر بومی، منطقه‌ای و ایرانی اسلامی و پدافند غیرعامل در اولویت موضوعات این جشنواره قرار داشتند.


معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: اگرچه استقبال از بازگشایی فعالیت های فرهنگی و هنری در استان، نشانگر اشتیاق مردم برای بازگشت به دوران خوش این فعالیت ها در پیش از بروز بحران کرونا است؛ اما باید بدانیم هنوز این بحران بطور کامل برطرف نشده و حضور در این فعالیت ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مورد تاکید است.

 اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان، ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز یکشنبه ۱۴ آذرماه با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار می‌شود.

نظر شما:

security code