سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۱۶ درصد معادل حدود ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان بالای ۶۰ سال هستند، گفت: ۴۹ هزار نفر از این جمعیت دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

۴۹ هزار سالمند گیلانی دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند

کلانشهر: فردین مهرابیان با اشاره به تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای جمعیت بالای ۶۰ سال، اظهار کرد: حدود ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان گیلان بالای ۶۰ سال سن دارند.

وی با بیان اینکه این معادل ۱۶ درصد از جمعیت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان گیلان، افزود: تاکنون ۴۹ هزار نفر از این جمعیت واکسن نوبت سوم خود را دریافت کرده اند.

 

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه برای دریافت دُز سوم بعد از گذشت چهار ماه از تزریق دُز دوم می‌توانند به پایگاه‌ها مراجعه کنند، ادامه داد: واکسیناسیون در کنار رعایت دستور العمل های بهداشتی می‌تواند سطح ایمنی در برابر کرونا را افزایش دهد.

 

وی همچنین به شناسایی و انتشار سویه جدید کرونا در برخی از کشورهای آفریقایی و اروپایی نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه هیچ مدارکی که نشان دهنده شناسایی این گونه جدید در استان گیلان و یا کشور باشد وجود ندارد.

 

مهرابیان با بیان اینکه قدرت سرایت با توجه به آن چیزی که تاکنون از سوی کارشناسان بهداشت جهانی عنوان شده بسیار بالا است، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرهیز از هر گونه عادی انگاری نسبت به این ویروس جدا خودداری کنند.

نظر شما:

security code