مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان:

برای معرفی میرزا به عنوان نماد استقلال خواهی ایران نیاز به تولیدات چند رسانه ای داریم


۱۴۰۰/۰۹/۱۱ - ۲۲:۰۸ | کد خبر: ۱۷۱۲۳ چاپ

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان گفت: برای ملموس کردن عظمت و بزرگی نهضت میرزا کوچک جنگلی باید وقت بگذاریم و هزینه کنیم.

برای معرفی میرزا به عنوان نماد استقلال خواهی ایران نیاز به تولیدات چند رسانه  ای داریم

کلانشهر: سجاد ستوده شامگاه چهارشنبه در گفتگو با برنامه الا تی تی شبکه باران با موضوع یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک اظهار داشت: تولیدات چندرسانه‌ای سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با موضوع میرزا کوچک جنگلی دارای یک عقبه خوب چندین ساله است. اولین کار تولید شده در این مجموعه به سال 92 بر می‌گردد که اولین اپلیکیشن اندرویدی با عنوان سردار جنگل در این سال ساخته شد. این تیم از این سال با تیم فکری موسسه رنگ ایمان که به صورت تخصصی در بحث مطالعات مبارزات انقلاب اسلامی در گیلان کار می‌کند ارتباط تنگاتنگی داشته است.

وی افزود: مرکز فضای مجازی از محصولات موسسه رنگ ایمان برای تولید آثار چندرسانه‌ای در طول این سال‌های استفاده کرده است اما تولیدات یک صدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک در طول این دو ماه تولید شده است و بر اساس مدل و قالبی که به آن رسیده بودند محتوا را تولید کردند و تلاش شد از محتوای متقنی استفاده شود که در آینده هم قابل بهره برداری باشد.

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: در سال‌های گذشته آثار مکتوبی درباره نهضت جنگل منتشر شده است که تعداد آن کم هم نیست و حتی شاید زیاد هم باشد. درست است که اثر دست اول نزدیک به نهضت جنگل به دلیل خفقان موجود کم است و تنها آثار فخرایی، گیلک و صادق مهرنوش نزدیک به نهضت جنگل هستند اما یک دوره 21 ساله و تا حدود سال 1321، گفتن هر چیزی درباره میرزا کوچک جنگلی ممنوع بود. حتی اثر فخرایی هم مربوط به دهه 40 است. ما تلاش کردیم به لحاظ محتوا همه این‌ها را ببینیم تا محتوا متقن باشد و ذائقه شناسی را به در قالب‌های استفاده شده به کار گرفتیم.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان ادامه داد: آثار منتشر شده‌ی امسال در قالب کمیک موشن با نگاه یک کودک، اپلیکیشن، موشن گراف و رئال موشن و حتی نقاشی تولید شده است تا مخاطب‌هایی که به هر کدام از این قالب‌ها علاقه دارند بتوانند از محتواها استفاده کنند. حتی پوسترها و استوری موشن ها، استور موشن سریال میرزا کوچک هم تولید شده است که در این روزهای شهادت منتشر خواهد شد. این استوری ها با نگاه محتوایی تولید شده است تا اطلاعات مفیدی به افرادی که از نهضت جنگل شناختی ندارند بدهد. ما حتی تلاش کردیم بازی‌های اندرویدی ویژه کودکان زیر 7 سال گیلانی تولید کنیم که برای امسال این بازی‌ها نرسید.

ستوده میرزا کوچک را یک فرصت خوب برای گیلانی‌ها دانست و گفت: نهضت جنگل بزرگترین اتفاق تاریخ معاصر بعد از انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی است. یعنی به لحاظ اثرگذاری اجتماعی و طول زمان و بزرگی رخداد نمی‌توان رویداد دیگری را پیدا کرد اما وقتی با مردم برای تهیه گزارش گفتگو کرده‌ایم می‌بینیم بسیاری از افراد نمی‌توانند جملات زیادی درباره نهضت جنگل بگویند و این نشان می‌دهد که ما نتوانسته‌ایم ابعاد مختلف نهضت را در قالب‌های مختلف به مردم نشان دهیم. ما کتاب کم نداریم اما کتاب جامع در زمینه نهضت جنگل نداریم. ما برای نهضت جنگل داریم اما سریال برای دهه 60 است و زائقه های امروز 2 دقیقه‌ای و 3 دقیقه‌ای شده است. شاید افراد حاضر نباشند ساعت‌ها پای یک سریال بنشینند و یا گفتگوی دو کارشناس را بشنوند اما امروز بزرگترین ابزار بازی کودکان بازی است. همین بازی 5 یا 6 مگابایتی کوچک که روی گوشی نصب می‌شود بهترین ابزار آموزش است که ما از آن غافل هستیم. برای نهضت جنگل هم تنها یک بازی تولید شده است که آن هم محصول کار جوانان گیلانی است که بنا به دلایل انتشار آن به قدری طول کشید که دیگر کسی حاضر نیست آن را روی رایانه خودش نصب کند.

وی با تأکید بر اینکه همچنان نیاز به تولید آثار چندرسانه‌ای و سریال درباره میرزا کوچک وجود دارد ادامه داد: اگر قرار است میرزا را به عنوان یک اسطوره و نماد استقلال خواهی مردم ایران در عصری که همه دنیا در جنگ جهانی اول مقابل انگلستان سر خم کردند معرفی کنیم باید آثار چندرسانه‌ای مختلف تولید کنیم. جنگ جهانی اول بزرگترین اتفاق تاریخ معاصر جهان و حتی بزرگ‌تر از جنگ جهانی دوم است. در این جنگ، 6 امپراتوری بزرگ از جمله امپراتری اتریش – مجارستان، امپراتوری آلمان، امپراتوری روسیه و امپراتوری عثمانی از بین می‌رود و انگلستان به عنوان نماینده متفقین فاتح این جنگ می‌شود و ایران هم به طور کامل به اشغال در می‌آید و تنها یک جا در کشور است که به اشغال در نمی‌آید و آن هم گیلان است. حتی گیلان ما جلوی انگلستان می‌ایستد و این هم به همت میرزا کوچک جنگلی است. در قحطی بزرگ هم می‌بینید که تمام کشور گرفتار قحطی شده است اما گیلان با مدیریت میرزا کوچک جنگلی، دچار قحطی نمی‌شود و حتی به دیگر استان‌ها کمک می‌کند. این ویژگی‌های منحصربه‌فرد باید به زمان ساده امروزی و ملموس و زمینی شده به مردم و مخاطب‌های مختلف ارائه شود.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با تأکید بر تولید محتوا برای سنین مختلف برای شناخت بیشتر میرزا کوچک گفت: ما از بزرگی و عظمت میرزا کوچک می‌گوییم اما برای اینکه آن را به صورت ساده و ملموس به مردم عرضه کنیم نمی‌خواهیم وقت بگذاریم و هزینه کنیم. این مدل کارها هزینه‌بر هستند و باید این بستر فراهم شود. من امیدوارم به مناسبت یک صدمین سالگرد شهادت میرزا، گام اساسی برداشته شود. واقعاً جا دارد بنیاد تخصصی و پژوهشی میرزا مثل دیگر بنیادها شکل بگیرد و تخصصی وقت بگذارد و هزینه کند و کارهای بر زمین‌مانده درباره نهضت جنگل را به سرانجام برساند و ارائه کند. بالغ بر 100 عنوان سوژه و ایده در ذهن بنده است که می‌شود درباره آن‌ها کار کرد.

نظرات شما:

جانباز جنگ 12 آذر 1400 ساعت 11:09


جانباز ۷۰ % که یک روز شاید جبهه بوده و ظاهرش بسیار سالم است ماهیانه ۱۵ ملیون تومان حقوق می گیرد.
و جانبازان عزیز زیر ۲۵ % که شاید همه ۸ سال جبهه بوده باشند ماهیانه ۲ ملیون حقوق می گیرند .
درصد ها معنی ندارند همه باید حقوق یکسان بگیرند .
مگر جانباز ۷۰ % روزی ۷ بار صبحانه و ۷ بار ناهار و ۷ بار شام می خورد که ۷ برابر جانباز ۲۴ % حقوق می گیرد .
این رانت و فساد و تبعیض را پایان دهید .

نظر دهید - پسندیدم 0

نظر شما:

security code