نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از صعود قیمت طلا و سکه به بالاترین سطح ۱۴ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: تا روز دوشنبه قیمت‌ها در همین محدوده باقی خواهد ماند.

طلا رکورد بالاترین قیمت ۱۴ماهه را شکست/ دلار از ۳۰ هزار تومان عبور کرد

کلانشهر: محمد کشتی‌آرای درباره علت افزایش قیمت‌ها در بازار طلای امروز توضیح داد: در‌حالیکه ارزش اونس جهانی نسبت به هفته قبل با ۹دلار کاهش به ۱۷۸۳دلار رسیده، اما صعود دلار در بازار داخلی به کانال ۳۰هزار تومان منجر به افزایش قیمت‌ طلا و سکه به بالاترین سطح ۱۴ماه گذشته شد.

 

این فعال بازار طلا ادامه داد: در نتیجه این روند صعودی قیمت هر قطعه سکه امامی ۲۶۰هزار، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴۰۰هزار، نیم سکه ۲۰۰هزار، ربع سکه ۵۰هزار، هر مثقال طلای ۱۷عیار خام حدود ۱۹۰هزار و طلای ۱۸عیار هم گرمی ۴۰هزار تومان افزایش یافت.

 

کشتی‌آرای به روند خرید و فروش در این بازار هم اشاره کرد و گفت: صبح امروز معاملات بازار طلا با احتیاط انجام می‌شد اما در ادامه روز داد‌وستد‌ها عادی شد؛ به این ترتیب امروز عرضه و تقاضای خارج از چارچوبی را شاهد نبودیم و حجم خرید و فروش‌ها با افزایش قیمت‌ها تغییری نکرد.

 

به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا، نبود تقاضا برای خرید سکه باعث شد امروز هم حباب سکه امامی بدون تغییر ۲۸۰هزار تومان باشد که همین موضوع عادی بودن روند معاملات را نشان می‌دهد.

 

طلا گران می‌شود؟

وی درباره روند بازار در روز‌های آینده هم بیان کرد: با توجه به تعطیلی بازار‌های جهانی و عدم تغییر اونس، پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و سکه تا روز دوشنبه در همین محدوده باقی بماند و شاهد افزایش و کاهش چندانی در این بازار نباشیم.

 

اما قیمت دلار در بازار آزاد امروز از ۳۰ هزار تومان عبور کرد. بسیاری این صعود را ناشی از به نتیجه نرسیدن دور جدید مذاکرات احیای برجام در وین می دانند.

 

رفتار نوسانی قیمت دلار در این روزها تشدید شده و ریسک معامله در بازار دلار زیاد شده است. فعالیت نوسان‌گیران و سوداگران در بازار ارز نیز باعث شده است، کنترل نوسانات قیمت دلار دشوار شود و اقدامات اخیر بانک مرکزی چندان موثر واقع نشود.