معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به خطر جدی سویه اومیکرون گفت: حدود هشت درصد گیلانی ها واکسن کرونا دریافت نکرده اند که باید سریع تر اقدام کنند.

حدود ۸ درصد گیلانی ها هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند

کلانشهر: آبتین حیدرزاده با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا با نام اومیکرون در بسیاری از کشورهای جهان، اظهار کرد: در حال حاضر این ویروس ناشناخته بوده و هنوز اطلاعات کافی درباره آن نداریم.

 

وی با بیان اینکه هنوز خطرناک بودن این سویه از سوی کارشناسان تأیید نشده است، گفت: اما یکی از مهم‌ترین مواردی که درباره این سویه می‌توان به آن اشاره کرد سرعت سرایت و انتقال آن است.

 

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه قدرت انتقال اومیکرون از دلتا بیشتر است، افزود: همین نکته می‌تواند سرعت انتشار این ویروس در جهان را افزایش دهد اما عوارض بعدی این ویروس همچنان ناشناخته است.

 

وی همچنین به راهکارهای پیشگیری و مقابله با این ویروس نیز اشاره و با بیان اینکه همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی بهترین راهکار است، اضافه کرد: پرهیز از حضور در دورهمی ها و مراسم و مهمانی از دیگر راهکارها است.

 

حیدرزاده با تأکید بر لزوم توجه شهروندان به واکسیناسیون، گفت: خوشبختانه گیلانی‌ها نشان داده در این زمینه همانند همیشه پیشگام هستند و به همین واسطه در حال حاضر گیلان از استان‌های برتر در زمینه واکسیناسیون است.

 

وی با بیان اینکه در زمینه تزریق دُز دوم واکسن کرونا هنوز به استاندارد ۸۵ درصد نرسیده‌ایم، تأکید کرد: شهروندانی که باید دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه و واکسن نوبت دوم خود را دریافت کنند.

 

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به پیش بینی ۵۰۰ مرکز و پایگاه واکسیناسیون در سطح استان، تصریح کرد: در استان گیلان حدود ۸ درصد مردم هنوز واکسن نوبت اول را نیز دریافت نکرده‌اند که درخواست می‌شود از فرصت استفاده کرده و به مراکز برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه مسئولان هر چقدر تلاش کنند تنها زمان ورود این سویه به کشور و گیلان را طولانی‌تر می‌کند اما بالاخره این سویه کشور و استان می‌شود، ادامه داد: باید هر چه سریع‌تر شهروندان واکسینه شوند.

نظر شما:

security code