8 میوه و سبزی که به شاد شدن شما کمک می کند 


۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۱۰:۱۸ | کد خبر: ۱۷۲۲۰ چاپ

این میوه و سبزی ها واقعاً می تواند سلامت ذهنی شما را تقویت کند و زندگی شاد را برای شما به ارمغان آورد.

8 میوه و سبزی که به شاد شدن شما کمک می کند 
کلانشهر- غذا برای بقای روح و جسم لازم است. مطالعات نشان می دهد که میوه و سبزی در خلق و خوی افراد تاثیر داشته و با بهبود بخشیدن ارتباطات، زندگی شاد را برای ما به ارمغان می آورد.

ممکن است به نظر برسد که دستیابی به یک استکان چای هل دار یا یک تکه کیک ممکن است یک تقویت کننده فوری خلق و خو باشد. در اینجا چند میوه و سبزی وجود دارد که ممکن است بخواهید امتحان کنید. این میوه و سبزی ها واقعاً می تواند سلامت ذهنی شما را تقویت کند و زندگی شاد را برای شما به ارمغان آورد.

زندگی شاد؛ ماهی سالمون

شاید ماهی سالمون یا ماهی آزاد از جمله مواد غذایی باشد که باید آن را در فهرست بهترین ها قرار داد. ماهی سالمون یکی از بهترین منابع برای اسیدهای چرب امگا 3 غنی از EPA و DHA است. در حالی که امگا ۳ فواید زیادی برای سلامتی دارد، اعتقاد بر این است که می توانند به عملکرد سالم مغز کمک کند. لذا حس خوب را افزایش داده و می تواند به ما کند که زندگی شاد داشته باشیم.

 

موز و تغییر خلق و خو

موز مملو از تریپتوفان است که می تواند احساس شما را تنظیم کند. علاوه بر این، موز همچنین حاوی اسید فولیک است که می تواند به شما کمک کند تا از خلق و خوی ضعیف و افسردگی خلاص شوید. بنابراین، دفعه بعد که صبح کمی احساس ناراحتی کردید، یک موز در کیفتان قرار دهید. هنوز که هنوز است کسانی که موز می خرند احساس می کنند در زندگی شاد هستند. شاید رابطه مستقیم میان افزایش شاد بودن و لاکچری بودن این میوه باشد!

 

زندگی شاد؛ توت‌ها

اکثر مردم از پتانسیل آنتی اکسیدانی توت ها آگاه هستند. طبق تحقیقات برخی از انواع توت ها شباهت هایی به اسید والپروئیک دارند. ثابت شده است که این اسید خلق و خو را تنظیم می کند. پتانسیل آنتی اکسیدانی توت ها همچنین برای کاهش التهاب کار می کند. این خود می تواند به جلوگیری از حالات بد کمک کند.

افزایش انرژی با لوبیا

لوبیاها ممکن است منبع عالی پروتئین باشند. آنها سبزیجاتی هستند که برای متعادل کردن بدن شما فواید قابل توجهی دارند. مطالعات نشان می دهد که منیزیم پایین در واقع با سطوح انرژی پایین‌تر مرتبط است. بنابراین غذاهایی که می‌توانند سطح منیزیم شما را افزایش دهند، انرژی بالاتری را فراهم می‌کنند.

مدیریت اضطراب با تخم مرغ

برای بسیاری از افراد، تخم مرغ یک منبع پروتئین ایده آل است. تخم مرغ می تواند به اشکال مختلف، از همزده گرفته تا سرخ شده تا آب پز شده مصرف شود. تخم مرغ، قند خون را تنظیم کرده و به حفظ خلق و خوی خوب کمک می کند. همچنین تخم مرغ مملو از بسیاری از اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین های A و D و روی به مدیریت اضطراب کمک می کند. به هر شکلی که باشد، پتانسیل سلامتی تخم مرغ بسیار عالی است!

زندگی شاد؛ چای سبز

یک لیوان چای سبز ممکن است برای رفع خستگی، شفاست. چای در سال‌های اخیر به دلیل فواید بسیاری که برای سلامتی دارد واقعاً جای خود را باز کرده است. بیشتر مردم از پتانسیل آنتی اکسیدانی چای سبز آگاه هستند، اما فواید دیگری نیز در این ماده وجود دارد. پلی فنول‌های موجود در چای سبز در ایجاد حس خوب و مثبت، نقش جدی دارند.

خاصیت آنتی اکسیدانی شکلات تلخ

وقتی صحبت از شکلات به میان می آید، نوع تیره آن فواید زیادی دارد. شکلات تلخ دارای پتانسیل آنتی اکسیدانی ثابت شده است. همچنین ثابت شده است که میزان هورمون استرس کورتیزول را در سیستم کاهش می دهد. در حالی که شکلات شیری می تواند یک بی ثبات کننده خلق و خو باشد. مواد تیره غذایی برای افزایش حس خوب و رسیدن به زندگی شاد، ایده آل هستند.

کاهش افسردگی با اسفناج

غذاهای کمی در دسترس هستند که برای شما بهتر از اسفناج هستند. این سبزی برگ دار خیلی بیشتر از چیزی است که به نظر می رسد. اسفناج منبع آهن خوبی است، اما همچنین منبع خوبی برای اسید فولیک است. این اسید به کاهش افسردگی و خستگی کمک می کند. اسفناج می تواند یک تقویت کننده خلق و خو باشد زندگی شاد را برایتان به ارمغان آورد.