پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان درگیر با مشکل نقدینگی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: 442 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، فرهاد دلق پوش از پرداخت 442 میلیارد تومان تسهیلات در قالب کارگروه رفع موانع و رونق تولید خبر داد و گفت: از تیرماه سال گذشته تاکنون پس از ابلاغ اعتبار هزار و 200 میلیارد تومانی تسهیلات به بخش تولید اعم از صنعت، کشاورزی و گردشگری در گیلان، تاکنون 759 فقره در مجموع تسهیلات پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در سال رونق تولید کلیه واحدهای تولیدی که نیاز به بهره‌برداری تسهیلات رونق تولید دارند، می‌توانند برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام و سایر اقدمات را انجام دهند تا در اولین فرصت ممکن اقدام لازم صورت پذیرد.

دلق‌پوش بازپرداخت تسهیلات سرمایه درگردش را 2 ساله عنوان کرد و گفت: این تسهیلات برای تامین مواد اولیه و رفع کمبود نقدینگی اعطاء می‌‌شود، البته تسهیلات سرمایه ثابت با مدت بازپرداخت 3 تا 5 ساله برای واحدهای نیمه‌ تمام است. 

وی همچنین به پرداخت تسهیلات دریافت بند الف تبصره 18 قانون بودجه اشاره و تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت صمت برای افزایش تولید و اشتغال در بنگاههای اقتصادی و تکمیل طرحهای نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالاتر از 60 درصد تسهیلات ویژه‌ای جهت بازسازی، نوسازی و سرمایه در گردش تخصیص یافته است.

دلق‌پوش گفت: اولویت اصلی پرداخت این تسهیلات را با متقاضیانی است که عمدتاً مشکل نقدینگی در حوزه تولید دارند.

وی تصریح کرد: برخی از واحدهای صنعتی دارای دانش فنی، توان مدیریت و بازار و ظرفیت تولید هستند و با اخذ این تسهیلات می‌توانند نسبت به راه اندازی سریع یا نوسازی و بازسازی اقدام و موجبات رونق اقتصادی و افزایش اشتغال را فراهم کنند.

نظر شما:

security code