لایحه بودجه ۱۴۰۱؛

حذف یارانه بگیران، برگشت!


۱۴۰۰/۰۹/۲۱ - ۱۲:۲۳ | کد خبر: ۱۷۳۵۸ چاپ

براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون، ضمن دهک‌بندی درآمدی همه خانوارهای یارانه‌بگیر، یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد را حذف کند.

حذف یارانه بگیران، برگشت!

کلانشهر: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندی سازی یارانه ها و با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان موظفند حداکثر ظرف سه ماه از ابلاغ این قانون ضمن دهک بندی درآمدی همه خانوارهای یارانه بگیر از طریق شاخص‌های متقن و ثبتی قابل اتکا نسبت به حذفیارانه نقدی و طرح معیشتی خانواده های پردرآمد اقدام کند تا منابع حاصل صرف پرداخت یارانه جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر با اولویت خانوارهای تحت پوشش و پشت نوبتی نهادهای حمایتی شود.

 

سرپرستان خانوارهای معترض به حذف یارانه می ‌توانند در سامانه الکترونیکی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده تا پرونده آنها بر اساس اطلاعات و داده‌های موجود و میدانی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) بررسی و در صورت وارد بودن اعتراض یارانه ها آنها مجدداً برقرار شود.  

 

همه دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به همکاری و ارائه اطلاعات به وزارتخانه مذکور هستند.

 

منابع ارزی مندرج در بخش منابع جدول این تبصره بلافاصله توسط وزارت نفت به حساب ارزی افتتاح شده توسط خزانه‌داری کل کشور نزد بانک مرکزی به نام سازمان هدفمند سازی یارانه ها واریز و به محض وصول توسط بانک مرکزی به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی تاثیر و مستقیم به حساب ریالی سازمان مذکور واریز و به صورت کامل در مصارف جدول این تبصره می‌شود آیین نامه اجرایی این تبصره توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارتخانه های نفت، امور اقتصادی و دارایی و تعاون کار و رفاه اجتماعی تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

 

به گزارش ایرنا، طرح هدفمندسازی یارانه از آذر ۱۳۸۹ با مبلغ ماهانه ۴۵ هزار تومان در کشورمان کلید خورد و ماهانه یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

 

با این حال، طرح افزایش مبلغ یارانه‌های نقدی این روزها همزمان با فعالیت دولت سیزدهم مطرح شده و دارای موافق و مخالفانی است.  

 

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی امروز با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تقدیم مجلس کرد.

 

بر اساس ماده واحده لایحه بودجه پیشنهادی دولت، بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر سی و شش میلیون و سیصد و ده هزار و هفتصد و چهار میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون (۳۶.۳۱۰.۷۰۴.۶۲۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code