ثبت ۲ روز بدون مرگ و میرهای کرونایی در استان گیلان/تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در استان شتاب گیرد

کلانشهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت تسریع شناسایی و ثبت اطلاعات افراد واکسن زده در سامانه سیب تاکید کرد و گفت: با توجه به احتمال شیوع سویه‌ جدید کرونا و بازگشایی مدارس، تزریق سریع نوبت سوم واکسن باید در استان شتاب گیرد.
  
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، صبح امروز نشست شورای هماهنگی واکسیناسیون گیلان با حضور دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین و مدیران ستادی و مشارکت مجازی مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستانها در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست از تلاشهای شبانه روزی کادر بهداشت و درمان در طول بحران کرونا تقدیر کرد.

دکتر سالاری اجرای سند ملی واکسیناسیون را یکی از بزرگترین اقدامات حوزه سلامت دانست و افزود:تامین، توزیع و تزریق واکسن و همچنین ترغیب افراد به واکسیناسیون،کاری بسیار بزرگ است و خوشبختانه استان گیلان به همت همه گروه های مشارکت کننده از جمله سپاه و بسیج، همچنان در صدر استان‌های کشور قرار دارد.

وی با اشاره به پوشش ۹۳ درصدی نوبت اول واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال و ۸۲ درصدی نوبت دوم همین جمعیت در گیلان، تزریق نوبت سوم واکسن کرونا را بسیار حایز اهمیت برشمرد و گفت: با توجه به احتمال شیوع سویه‌ جدید کرونا موسوم به امیکرون و همچنین بازگشایی مدارس، تزریق سریع نوبت سوم واکسن کرونا بسیار حایز اهمیت است و باید در استان شتاب گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای هوشمند محدودیت های بهداشتی، بیان کرد: با توجه به نظام منسجم سلامت از جمله پزشکان خانواده، مراقبین سلامت و بهورزان، تمام نظام شبکه مکلف به تزریق نوبت های سه گانه تزریق واکسن در سراسر استان هستند.

وی با اشاره به مقدم بودن بهداشت بر درمان، گفت: نظام سلامت پیوسته در خط مقدم بوده و مسوولان‌ ستادی نیز همیشه از آنها حمایت کرده است.

ثبت ۲ روز بدون مرگ و میرهای کرونایی در استان گیلان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم گفت:استان گیلان طی دو روز گذشته روزهای بدون مرگ و میر کرونایی را به ثبت رسانده است.
به گزارش مهر، فردین مهرابیان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در هفته‌ها و روزهای گذشته روند نزولی مبتلایان و بستری‌های کرونایی در گیلان ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت مطلوب واکسیناسیون کرونا در کنار رعایت دستور العمل های بهداشتی این روند را تداوم بخشیده است، گفت: هم اکنون ۲۱۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه طی شبانه روز گذشته ۴۸ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند، اضافه کرد: خوشبختانه طی دو روز گذشته گیلان روزهای بدون مرگ و میر کرونایی را به ثبت رسانده است.

مهرابیان با اشاره به بستری ۳۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان، ادامه داد: هفت بیمار جدید امروز به این بخش منتقل شده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت جدیت و دقت در رعایت دستور العمل های بهداشتی و پرهیز از هر گونه عادی انگاری نسبت به کرونا، گفت: کاهش آمارها نباید سبب شود تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان به ویژه اصناف کم رنگ شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه هنوز ۶.۹ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، گفت: ۴۴۷ پایگاه واکسیناسیون در سطح استان گیلان فعال است و از شهروندان می‌خواهیم برای تزریق واکسن نوبت اول با توجه به شیوع سویه جدید سریع‌تر اقدام کنند.