نماینده روسیه در مذاکرات وین؛

کروه زمان بندی توافق برای نخستین بار در وین تشکیل شد


۱۴۰۰/۰۹/۲۱ - ۱۹:۲۴ | کد خبر: ۱۷۳۷۲ چاپ
کروه زمان بندی توافق برای نخستین بار در وین تشکیل شد

کلانشهر- نماینده روسیه در مذاکرات وین از شروع به کار کارگروه جدیدی در این مذاکرات خبر داد.

 «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در حساب رسمی توئیتر خود از شروع به کار کارگروه جدیدی در مذاکرات وین خبر داده و نوشت: «کارگروه اجرای (زمانبندی) توافق برای اولین بار در دور هفتم گفت‌وگوهای وین تشکیل شده است.»

ساعاتی پیش نیز اولیانوف اعلام کرده بود که گفت‌وگو‌های وین در جریان است. تعدادی از دیدار‌ها در چارچوب‌های مختلف برای امروز برنامه ریزی شده است. موضوعات مهم زیادی هنوز در دستور کار است، اما اکنون بعد از وقفه هفته گذشته، این مسائل طبق قوانین و هنجار‌های دیپلماسی چند جانبه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

با وجود زیاده‌خواهی‌های کشور‌های آلمان، فرانسه و انگلیس در میز مذاکرات، یک منبع مطلع در هیئت مذاکره‌ کننده ایران نیز به شبکه الجزیره اطلاع داد که مذاکرات جریان دارد و به خواسته‌های ایران نیز رسیدگی می‌شود، اما کشور‌های ذکر شده با خواسته‌های خارج از چارچوب خود روند مذاکرات را کند کرده‌اند.

برخلاف برخی از ادعا‌ها که مذاکرات را به بن‌بست رسیده و تمام شده اعلام کرده بودند، منابع مستقر در وین جو مذاکرات را مثبت ارزیابی و شابعات را رد کردند.

در حالیکه تنها چند روز به پایان سال جاری میلادی مانده است کلیمون تیرم، استاد روابط بین الملل در پاریس نیز پیش بینی کرد مذاکرات هسته‌ای وین به سال ۲۰۲۲ کشیده می‌شود.

نظر شما:

security code