کاهش آمار مبتلایان به کرونا به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری بستگی دارد و عادی انگاری مهمترین چالش کرونا در گیلان است

انجام مشاوره برای دانش آموزان و خانواده های واکسن نزده  در گیلان/ بستری های کرونایی به زیر ۲۰۰ نفر رسیده
کلانشهر- سخنگوی علوم پزشکی گیلان، عادی انگاری را مهمترین چالش کرونا در گیلان دانست و گفت: بستری های کرونایی به زیر ۲۰۰ نفر رسید.

دکتر فردین مهرابیان با اشاره به اینکه کاهش آمار مبتلایان به کرونا به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری بستگی دارد، اظهار کرد: عادی انگاری مهمترین چالش کرونا در گیلان است.

وی مجموع بستری های کرونایی گیلان را زیر ۲۰۰ نفر دانست و افزود:در شبانه روز گذشته ۳۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند که با این تعداد آمار بیماران بستری در گیلان به ۱۹۳ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری شدن چهار بیمار جدید در بخش آی.سی.یو، یادآور شد:در مجموع ۳۸ بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان داریم.

مهرابیان، با بیان اینکه نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس گیلان ادامه دارد،خاطرنشان کرد: از شروع بازگشایی مدارس در پاییز امسال، ۱۰۶۱ مدرسه در سراسر استان مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا پایش و بازرسی شد.

وی با اشاره به مشاهده برخی نواقص در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تذکر به مدیران مدارس نواحی آموزش و پرورش،عنوان کرد: دانش آموزانی که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده بودند، با خانواده های آنان مشاوره شد و سپس به مراکز واکسیناسیون روانه شدند.

نظر شما:

security code