مرگ دلخراش کارگر جوان در شهرک صنعتی صومعه سرا

اختصاصی کلانشهر- براثر حادثه در یک واحد صنعتی تولیدی ذوب فولاد در شهرک صنعتی صومعه سرا یک کارگر جوان جانش را از دست داد و دو تن دیگر هم مصدوم شدند.

صبح امروز که کارگران کوره ریخته‌گری واحد تولیدی و صنعتی ذوب فلزات در شهرک صنعتی صومعه سرا مشغول کارهای روزمره شان بودند وقوع یک انفجار باعث مصدوم شدن سه تن از آنها شد که به دلیل شدت جراحات، عمار داکدشتی سیاهمزگی جوان 26 ساله ای که در این واحد مشغول کار بود مصدوم شد که بعد از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داد. گفتنی است که این کارگر قربانی حادثه ناشی از کار، ساکن رشت بود .

مهدی نیک روش، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی صومعه سرا هم با تایید این حادثه گفت: یک نفر از کارگران به علت سوختگی شدید امروز جان باخت و ۲ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه ماموران آتش نشانی از ایستگاه‌های صومعه سرا، رضوانشهر، ضیابر و شهرک صنعتی به محل حادثه اعزام شدند، افزود: آتش نشانان در مدت نیم ساعت آتش را مهار کردند.
سالانه ۱۳ هزار حادثه ناشی از کار در ایران رخ می‌دهد که ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد آن به فوت منجر می‌شود.

طبق ماده ۹۵ قانون کار، نظارت مستمر بر حوزه ایمنی کار برعهده کارفرمایان است که باید شرایط صیانت از کارگران را به طور دقیق بررسی کنند.

ایجاد محیطی ایمن در کار از وظایف اصلی کارفرمایان درکارخانه ها، سازمانها و واحدهای تولیدی و صنعتی است و عدم رعایت اصول ایمنی توسط نیروهای کار می‌تواند موجب بروز حوادث و آسیبهای شغلی شود.

 

نظر شما:

security code