وحید جلیلی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق است و کار مطبوعاتی را در نشریه تفکر بسیجی (نشریه داخلی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق) آغاز کرد

برادر سعید جلیلی معاون صداوسیما شد/منتقد همیشگی اصلاح طلبان و جریانهای روشنفکری هنری
کلانشهر- رییس سازمان صداوسیما، در حکمی وحید جلیلی، برادر کوچک سعید جلیلی را به عنوان معاون سیما منصوب کرد.

این معاونت، مسئول مستقیم تولیدات تلویزیونی است.

کانال تلگرامی باشگاه روزنامه نگاران در این ارتباط نوشت: آقای جلیلی از روزنامه‌نگاران جبهه اصولگرایی است و سابقه سردبیری در نشریاتی چون روزنامه ابرار، مجلات سوره، و ماهنامه راه را در کارنامه خود دارد.

وی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق است و کار مطبوعاتی را در نشریه تفکر بسیجی (نشریه داخلی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق) آغاز کرد. در سال ۷۵ به مجله نیستان رفت. پس از توقیف ماهنامه نیستان به روزنامه ابرار رفت و در سال ۸۱ سردبیر روزنامه ابرار شد.

جلیلی پس از ابرار به حوزه هنری رفت و از اواخر سال ۸۱ سردبیری ماهنامه سوره را بر عهده گرفت تا سال ۸۵ در سوره بود اما در اواخر همان سال، به دلیل اختلافاتی که بین وی و تحریریه و مدیریت وقت حوزه هنری بوجود آمد از سوره اخراج شد.

دلیل اصلی اخراج که به تعطیلی سوره انجامید سرمقاله‌ای بود که جلیلی با عنوان «انقلاب فرهنگی منهای فرهنگ انقلابی!» نوشت.

آقای جلیلی به همراه دیگر همکاران اخراج شده، مجله راه را منتشر کردند.

او مدتی هم معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بود. جلیلی که یکی از منتقدان تولیدات صدا و سیما طی سالهای گذشته بود بعد از حوادث انتخابات سال 88 مسئول جشنواره فیلمی با نام عمار هم بود. 

پیشتر روزنامه ایران درباره وحید جلیلی نوشته بود «او یکی از اعضای اصلی تشکل موسوم به جبهه فرهنگی انقلاب است که تندترین مواضع را علیه سینما گران مستقل و نیز جریان اعتدال و اصلاح طلب اتخاذ می کند. در زمان معاونت فرهنگی و اجتماعی جلیلی در شهرداری مشهد، شماری از پروژه های فرهنگی شهرداری مشهد جنجال انگیز شد از جمله بیلبوردها و تراکت های تبلیغاتی که علیه سیاستهای دولت بویژه در عرصه دیپلماسی نصب شد همینطور انتشار نقشه تقسیم مشهد به دو قسمت بدحجاب ها و محجبه ها جنجال برانگیخت.

 وحید جلیلی در حلقه جبهه پایداری به لحاظ فرهنگی مرز بندی شدید با جریان های روشنفکری هنری و فرهنگی دارند و با تندترین لحن کسانی که سخن از ایرانیت می زدند را آماج حمله قرار می دهند. اما به تازگی در نشست ها و محافل مختلف سخن از فردوسی و شاهنامه به عنوان تکیه هویت فرهنگی ایرانی ها به میان می آورد

نظر شما:

security code