پدرم سه شغل داشت. اول از همه ملاک و زمین‌دار بود، دوم تاجر بود و سوم صنعت‌گر.مرحوم پدرم یکی از پنج ثروتمند اصفهان در آن زمان بود. بنده به لطف خدا از مال پدری مستغنی بودم

جریان خانه ی 1000متری و 17 آپارتمان محمد غرضی وزیر اسبق چیست
کلانشهر- سید محمد غرضی که در دهه 60 وزیر نفت و از از ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۶ به‌عنوان وزیر پست و تلگراف و تلفن فعالیت می‌کرد در زمان انتخابات ریاست جمهوری 1400 بعد از اعلام کاندیداتوری، وقتی دارایی‌هایش را اعلام کرد با حواشی‌هایی همراه شد. غرضی گفته بود خانه‌ی هزار متری در تهران و 17 آپارتمان در اصفهان دارد.

حالا غرضی درباره این موضوع به 55 آنلاین توضیحاتی داده که در ادامه می‌خوانید:در پیج اینستاگرام سایت اعلام کردیم که سید محمد غرضی آماده پاسخگویی به پرسشهای مخاطبین گرامی هستند و از مخاطبین رسانه درخواست کردیم پرسشها و ابهامات خود را مطرح نمایند تا سید محمد غرضی از طریق گفتگو با خبرنگار به آنها پاسخ دهند. در روزهای گذشته نیز تعدادی از این پرسشها پاسخ داده شد. امروز نیز یکی از پرسش‌های پرتکرار مخاطبین را با او مطرح کردیم. مشروح این گفتگو را در ادامه مطالعه نمایید.

 
جناب آقای مهندس غرضی، تعدادی از مخاطبین در ارتباط با صحبتی که شما امسال در زمان انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردید، سوال پرسیده اند.
شما در آستانه سیزدهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کردید که یک خانه هزار متری در تهران و هفده آپارتمان در اصفهان دارید. این فرمایش شما پرسش‌هایی را در اذهان عمومی ایجاد کرده و می‌خواهند بدانند جریان خانه‌ی هزار متری و هفده آپارتمان چیست و این ماجرا از کجا آمده است؟

در ابتدا از مخاطبین متشکرم که پرسشهای خود را با بنده مطرح می کنند و سعی می کنم در حد توان پاسخ روشن و کاملی به این پرسشها بدهم. در پاسخ به این پرسش شما باید بگویم که اتفاقاً امروز یکی از دوستانم به من زنگ زد و گفت یکی از خبرگزاری‌های آمریکایی گفته اولاً غرضی سواد کافی ندارد. حالا بماند که ما رفتیم کنکور دادیم، در سال 40 وارد دانشگاه فنی شدیم و سوابق تحصیلی و اجرایی‌مان روشن است. و دوم گفته‌اند که خانه‌ای قصرمانند دارد که 300 متر مربع لابی آن است و 7 در دارد و 7 سگ‌بان و این صحبت‌ها. گفتم نه من چنین امکاناتی در اختیار ندارم. این‌ها صحبت‌های ضدانقلاب‌ها است. اگر چنین خانه‌ای دارم و خودم خبر ندارم، لطفاً سندش را به من تحویل بدهید!

 
من دروغی برای گفتن ندارم. بله، خودم آمدم داوطلبانه دارایی‌هایم را اعلام کردم. من در سال 1344 از دانشکده‌ی فنی فارغ‌التحصیل شدم. رفتم برق منطقه‌ی اصفهان کار کردم و بعد آن‌جا زمینی خریدم و در طول چندین سال ساختم. یک خانه هم در دروس تهران دارم. قبلا هم گفته ام که قبل از آن دوازده سال در پادگان زندگی میکردم، بعد گفتند برو، من هم رفتم و این خانه را خریدم که به اسم چهار اولادم کرده ام. که با احتساب عقب نشینی نفری دویست متر به هر کدام از آنها تعلق می گیرد. بنده خدایی ناکرده برای گول زدن و جلب توجه مردم امکان ندارد دروغ بگویم. البته مردم چندان توجهی به این مسائل ندارند، شایعات اغراق شده توسط معاندین اسلام و مخالفین استقلال ایران ساخته می شود. وگرنه کسی که خودش می آید صادقانه می گوید چه دارم و چه ندارم، دیگر دلیلی ندارد دروغ بگوید یا مسئله پنهانی داشته باشد.

بنده شش سال در برق منطقه‌ی اصفهان کار کردم، یک زمینی خریدم خارج از شهر. ماهی 2000 تومان حقوق می‌گرفتم. آن زمین را خریدم متری 63 تومان. 90هزار تومان دادم و آن زمین را ظرف چندین سال به طور قسطی خریداری کردم. این زمین ماند تا بعد از انقلاب که 24 واحد در آن زمین ساختم. 7تای آن را خرج کردم و 17 تای آن برایم ماند که الان هم هنوز هستند و اجاره داده‌ام و برای تامین مخارج زندگی‌ام خرج می‌کنم.

من به شما عرض کنم که خانواده‌ی من یعنی مرحوم پدرم سه شغل داشت. اول از همه ملاک و زمین‌دار بود، دوم تاجر بود و سوم صنعت‌گر. حاج سید محمدرضا غرضی، یعنی مرحوم پدرم یکی از پنج ثروتمند اصفهان در آن زمان بود. بنده به لطف خدا از مال پدری مستغنی بودم و وقتی فراری بودم پدرم به رحمت خدا رفت. من هم علاقه‌ای به ادامه‌ی مشاغل پدری‌ام نداشتم. مسیر خودم را رفتم و با مشکلات خودم دست و پنجه نرم کردم. 

خدا را شکر هیچکس در ظرف این سال‌هایی که در دولت بوده‌ام، نتوانسته نقطه‌ی سیاهی در زندگی‌ام پیدا کند. هر چه بودم و هستم، دارم یا ندارم، واضح و عیان و آشکار است و دلیلی برای پنهان کردن آنها ندارم.

نظر شما:

security code