برای باز نگه داشتن راه ها در بحرن برف، اقدام به درجه بندی راه ها و باز نگه داشتن راه های اصلی و سپس فرعی و روستایی می کنیم که در این راستا با استان‌های اردبیل و قزوین هماهنگی شده است

از ابتدای سال تاکنون؛بیش از ۲۰ میلیون وسیله نقلیه در گیلان تردد کرده اند/میانگین عمر ناوگان راهداری گیلان بیش از ۲۲ سال است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه ۸۴ سامانه ترددشمار در ۴۲ محور رفت و برگشت استان فعال است، اظهار کرد: طی هشت ماهه نخست امسال ۱۰ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۲۹۱ وسیله نقلیه وارد استان و ۱۰ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۵۶۷ وسیله نقلیه از استان خارج شده است.

فریبرز مرادی، از جابجایی حدود شش میلیون و ۸۱۴ هزار و ۱۷۹ تن کالا توسط بیش از ۴۷۱ هزار و ۵۰۱ سفر طی هشت ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: از مجموع کل کالاهای حمل شده میزان ۷۲۲ هزار و ۷۳۹ تن کالای اساسی طی ۳۰ هزار و ۶۲۹ سفر از مبدا بندرانزلی به مقاصد داخل و خارج از استان حمل شده که نشان دهنده ۱۸.۴ درصد رشد در تناژ و ۱۳ درصد رشد در تعداد سفر است.

وی با بیان اینکه حدود دو میلیون و ۳۸۱ هزار و ۸۱ نفر مسافر توسط ۴۷۳ هزار و ۱۳۱ دستگاه وسیله نقلیه عمومی طی مدت مذکور جابجا شدند، از رشد ۱۴ درصدی در تعداد مسافر و رشد ۱۷ درصدی در تعداد سفر خبر داد و خاطرنشان کرد: طی هشت ماهه نخست سال جاری مرز آستارا ۷۸ هزار و ۳۵۸ تن کالا در بخش واردات و ۵۴۵ هزار تن در بخش صادرات داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به کاهش ۲۳ درصدی واردات کالا و افزایش ۱۲ درصدی صادرات کالا از مرز آستارا، یادآور شد: طی این مدت ۲۰۳ هزار و ۸۰۱ تن کالا از استان ترانزیت شده که از این مقدار ۱۸۷ هزار و ۲۱۷ تن از مرز آستارا و ۱۶ هزار و ۵۸۴ تن ار مرز بندرانزلی ترانزیت شده است.

مرادی، بندرانزلی را یکی از بنادر واردکننده کالای اساسی کشور دانست و ادامه داد: پایانه مرزی آستارا تنها پایانه مرزی کشور بود که در ایام کرونا متوقف نشد و صادرات کالا و تردد کامیون از این پایانه تداوم داشت.

وی با بیان اینکه ۸۴ سامانه ترددشمار در ۴۲ محور رفت و برگشت استان فعال است، اظهار کرد: طی هشت ماهه نخست امسال ۱۰ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۲۹۱ وسیله نقلیه وارد استان و ۱۰ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۵۶۷ وسیله نقلیه از استان خارج شده است.

این مقام مسئول، با اشاره به اجرای طرح زمستانه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از اول آذر، اضافه کرد: ۶۰ اکیپ راهداری، ۵۷ اکیپ عملیاتی و سه اکیپ پشتیبانی با ۵۴۲ نیروی راهدار و ۳۵۹ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در ۳۹ راهدارخانه ثابت و ۱۸ راهدارخانه سیار استان مستقل هستند.

مدیرکل راهداری گیلان، میانگین عمر ناوگان راهداری گیلان را بالای ۲۲ سال دانست و عنوان کرد: راه های استان شامل راه های اصلی، آزادراه، بزرگراه، راه فرعی و راه روستایی است و لذا برای باز نگه داشتن راه ها در بحرن برف، اقدام به درجه بندی راه ها و باز نگه داشن راه های اصلی و سپس فرعی و روستایی می کنیم که در این راستا با استان های اردبیل و قزوین هماهنگی شده است.

وی طول کل راه های بین شهری استان گیلان را ۱۱ هزار و ۱۵۲ کیلومتر دانست و افزود: گیلان ۶۸ کیلومتر آزادراه، ۴۸۶ کیلومتر بزرگراه، ۳۰۱ کیلومتر راه اصلی، ۱۰۵۵ کیلومتر راه فرعی و ۹۲۷۳ کیلومتر راه روستایی دارد و لذا ۵۷.۷۷ درصد معادل ۵۳۰۰ کیلومتر از راه روستایی را با اولویت بالای ۲۰ خانوار آسفالت کردیم.

نظر شما:

security code