گیلان در بحث شهرسازی از سرآمدهای کشور است

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: در مبحث شهرسازی و مهندسی سازه و ساختمان، استان گیلان جز سرآمدهای کشور است.

 

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، گیلان را به پاس فرهنگ و تمدن غنی و مقاومت های مردمش در اعصار مختلف، استانی برجسته قلمداد کرد وگفت: وزارت راه و شهرسازی نیز در تقسیم کار ملی نقش مهمی در استان ایفا کرد.

 

وی افزود: گیلان به لحاظ دارابودن مدل‌های چهارگانه حمل و نقل جاده‌ای،ریلی، هوایی ودریایی ازجایگاه ویژه و ممتازی درسطح کشور برخوردار است.

 

امینی ادامه داد:در مبحث شهرسازی و مهندسی سازه وساختمان، استان گیلان جز سرآمدهای کشور است و اندیشمندان بزرگی دراین زمینه تلاش کرده‌اند و در بهینه کردن خدمات مهندسی در حوزه های سازه، ساختمان، پایه‌های شهرسازی و تمدن شهری تلاشهای ثمربخشی انجام داده‌اند.

 

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عدم توانایی دولت درتامین منابع مالی برای احداث آزادراههای جدید در استان گفت: اتصال کلان شهر رشت به شهرهای پرجمعیت استان از طریق شبکه آزاردراهی نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است و می طلبد که سازندگان و پیمانکاران محلی در این عرصه ورود کنند.

 

پدرام مدیرکل جدید راه و شهرسازی گیلان در ادامه ضمن تشکر از اعتماد وزارت راه وشهرسازی به توانمندیهایش خاطرنشان‌کرد: با توجه به شرایط حاضر تمام تلاش خود را دارم تا بر اساس سیاستهای ابلاغی وزارت راه وشهرسازی در حوزه های مختلف مجموعه تحت امر این اعتماد را به نحو شایسته ای پاسخگو باشم.

 

 

در پایان این مراسم از زحمات شعبانعلی خاوری قدردانی و ماکان پدرام به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان معرفی شد .