چند نکته شگفت انگیز از معارفه 3 سرپرست فرمانداری در گیلان؛

اینهمه لشکر فقط برای معرفی یک «سرپرست»؟


۱۴۰۰/۱۰/۰۴ - ۱۸:۵۹ | کد خبر: ۱۷۷۱۰ چاپ

برگزاری مراسم معارفه «سرپرست» فرمانداری و تودیع فرماندارِ منصوب شده‌ی 8 ماه قبل با حضور دهها تَن و سخنرانی معاون استاندار، دو فرماندار، 3 نماینده مجلس و یک امام جمعه چند ساعت زمان از دست رفته برای کارهای وعده داده شده‌ی مسئولان دولتی روی دست مردم گذاشته است؟

اینهمه لشکر فقط برای معرفی یک «سرپرست»؟
اختصاصی کلانشهر/ فاطمه صابری: «مراسم معارفه «سرپرست» فرمانداری خمام با حضور «سرپرست» معاونت استانداری گیلان برگزارشد» به ادامه جملات هم دقت کنید:در این مراسم امام جمعه خمام،3 نماینده شهرستان‌ رشت در مجلس و جمعی از مدیران استان و شهرستان هم حضور داشتند.

با نگاهی به عکس و فیلم‌های مراسم معارفه «سرپرست» فرمانداری خمام و تودیع فرماندار سابق حدود 40 مسئول،کارمند و کارشناس قابل رویت است. قطعا تعداد دیگری هم برای رتق و فتق امور دست به سینه از ساعات قبل تا ساعاتی بعد در اطراف سالن منتظر شروع و پایان کار بوده‌اند.

سوال این است واقعا لازم بود برای معارفه «سرپرست» فرمانداری مراسمی در این حد گرفته شود؟ ممکن است گفته شود که این فقط معارفه سرپرست نبود که برای تکریم از زحمات فرماندارسابق بود.

شاید عده‌ای از مخاطبان ندانند که خمام در 16 کیلومتری رشت، کمتر از یک سال قبل از سوی وزارت کشور واجد شرایط تاسیس فرمانداری شد. اواسط اسفندماه گذشته بود که با حکم وزیر کشور دولت حسن روحانی،عبدالوحید احمدی به عنوان اولین فرماندار شهرستان خمام کار خود را آغاز کرد. یعنی فردی که به طور رسمی حدود 8 ماه مسئولیت یک فرمانداری تازه تاسیس را برعهده داشت آنقدر کارنامه درخشان و پرزحمتی داشته که برای تکریمش باید دهها مسئول عازم محل کارش می‌شدند؟ جواب این پرسش قطعا منفی است. چون این فرد، گماشته دولت حسن روحانی بوده و مسئولان دولت فعلی حتی تمایلی نداشتند تا زمان حضور احمدی در فرمانداری به یک سال برسد.

با این حال سوالِ تعجیل برای عزل و نصب فرمانداری که یک سال هم نیست کارش را آغاز کرده و گماشتن سرپرست برای آن پُست با رزومه‌ای مشابه فرماندار قبلی چیست؟، با نگاه سیاسی حاکم بر عزل و نصب‌ها، فاقد معنا خواهد بود.

آیا اینهمه لشکر عازم خمام شده بودند چون خمام شهرمرزی با موقعیت حساس سیاسی و ژئوپلیتیک است؟ خیر.
آیا خمام منطقه ویژه اقتصادی است؟ خیر. با تعاریف مرسوم،خمام منطقه‌ای محروم است؟خیر؟

همین حالا اگر فردی در خمام اراده کند تا برای پیگیری اموراتش به استانداری گیلان برود، حدود نیم ساعت بعد پشت در اتقاق کار مدیر مربوطه خواهد بود.

نکته جالب دیگری که فاصله بین شعار تا عمل بعضی از مسئولان دولت رئیسی را نشان می‌دهد جاری شدن جملاتی مانند برنامه‌ریزی ساعتی و لحظه‌ای و از دست ندادن زمان برای حل مشکلات مردم طبق دستورات رئیس دولت حتی در همین جلسه بود.

حالا با یک حساب سرانگشتی ببینید برگزاری مراسم معارفه «سرپرست» فرمانداری خمام و تودیع فرماندارِ منصوب شده‌ی 8 ماه قبل با حضور دهها تَن و سخنرانی معاون استاندار، دو فرماندار، 3 نماینده مجلس و یک امام جمعه چند ساعت زمان از دست رفته برای کارهای وعده داده شده‌ی مسئولان دولتی روی دست مردم گذاشته است؟

اگر گفته شود که گاهی این قبیل موارد پیش می‌آید؛اشتباه کرده‌اید. چون تعدادی از مدیران استانداری گیلان از همان مسیر به املش رفتند تا با حضور بیش از 70 نفر دیگر بازهم یک «سرپرست» و اینبار برای فرمانداری املش به کارمندان این ارگان دولتی شرق گیلان معرفی کنند.

27 آذرماه هم مراسم معارفه حمیدرضا امام پناهی به عنوان «سرپرست» فرمانداری شهرستان رشت با حضور بیش از 100 نفر از استاندار تا معاونت و نماینده مجلس و اعضای شورا و شهردار و کارشناسان بخش‌های مختلف در رشت برگزار شده بود.

بار دیگر این سوال مطرح می‌شود که واقعا لازم است مراسم معارفه «سرپرست» یک پست اداری-سیاسی شهرستان اینچنین جدی و مطابق پروتکل‌های سیاسی مقامات بلندمرتبه کشوری و لشکری برگزار شود؟در شرایطی که بحث‌هایی پیرامون ریاضت اقتصادی در کشور وجود دارد امکان حذف این قبیل گردهمایی‌ها در راستای کاهش هزینه‌ها نیست؟

از نظر مقاماتی که هرروز نسبت به خطر بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی کرونا هشدار می‌دهند،برگزاری مراسم چند ساعته معارفه با حضور تعداد زیادی از افراد در یک سالن سربسته،فاقد اشکال است؟یا چون حاضران در سالن در زمره مدیران و عاشقان خدمت هستند حرجی بر این رویه وارد نیست و کرونا از این گردهمایی‌ها فراری است؟