اولین بیمار اومیکرونی مازندران با تست مثبت شناسایی و در یکی از بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری شده است.

اولین بیمار اومیکرونی در مازندران شناسایی شد

کلانشهر: سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی بابل شنبه شب با تایید این خبر به خبرنگار ایرنا گفت : بر اساس نتایج اولیه اعلام شده از انستیتو پاستور تهران جواب آزمایش نخستین فرد مشکوک مبتلا به اومیکرون که در بیمارستان بابل بستری است ، مثبت بوده است.

 

دکتر ناصر عمادی افزود : این بیمار که یک مرد ۳۵ ساله است ، از انگلیس وارد ایران شده است و حال عمومیش در حال حاضر خوب است.

 

وی بیان داشت: همه اعضای خانواده و کسانی که با این فرد از فرودگاه تا محل اقامت همراه بودند ، شناسایی شده اند و هم اکنون تحت مراقبت‌های بالینی و آزمایشگاهی قرار دارند.

 

دکتر عمادی بر ضرورت تزریق واکسن توسط شهروندان برای مقابله با سویه اومیکرون تاکید کرد و گفت : تزریق واکسن، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از حضور در مراکز تجمعی از مهمترین راه مقابله با اومیکرون است.

 

شهرستان بابل دروازه ورود کرونا به مازندران بود و نخستین بار با شناسایی و بستری دو بیمار کرونایی در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل در روز ۳۰ بهمن ماه سال ۹۸ ، ورود کرونا به این استان رسانه ای شده بود.

 

براساس آخرین گزارش از دانشگاه علوم پزشکی بابل امروز دو بیمار کرونایی در بیمارستان های بابل بستری و ۹ بیمار هم ترخیص شدند. هم اکنون ۷۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.

 

دانشگاه علوم پزشکی بابل شهرستان بیش از ۵۰۰ هزار نفری بابل را زیر پوشش دارد و مستقل از بیمارستان علوم پزشکی مازندران است.